Powered By Blogger

Monday, August 20, 2012

Most Inspiring Song

Perkara ketiga yang mempengaruhi hidup aku, MUSIC. Seriously aku x kan dengar music2 biasa yang budak2 sekarang dengar. Serious, lagu yang keluar tahun 2012 cuma dua je aku kenal, Boyfriend- Justin Bieber dengan Lagu One Direction entah apa tajuknya. Itupun aku tau pasal banyak sangat publisiti. pfft. Kalau John Mellencamp dengar mesti panas giler. Ok cakap banyak pn x guna jugak. Anyway, kita dengar lagu dulu. Dan kali ni x perlukan 10 list lagi, cuma 5 lagu untuk mengubah hidup aku:

5. Comfortably Numb- Pink Floyd


Comment: Sebabkan aku dah pernah list kan lagu ni dalam list 10 Best Song #1 dulu. So rasanya korang cuma perlu tengok je la komen aku pasal lagu ni dulu.

4. Smell Like a Teen Spirit- Nirvana


Comment: Hahahahahaha!!! YAARRRGGHH!! Selain lagu psychedelic lagu2 grunge pn banyak mempengaruhi aku. sama cam lagu psychedelic, lagu ni pn dadah jugak. Bila dengar lagu ni(kali pertama x paham pasal Kurt Cobain mumbling2) serious semangat aku yang patah kembali. Feeling Rebel merasuk jiwa hingga ke saraf tunjang aku. Aku rasa cam aku sedar diri kenapa aku bodoh sangat dikawal oleh orang2 tua. hahahahah... bukak lagu ni kuat2 dan bagi aku sledgehammer, nescaya ada dinding yang pecah! 

3. I Want It All- Queen


Comment: Sama cam lagu Comfortably Numb, sila rujuk ni.

2. Nothing Else Matter- MetallicA


Comment: Antara album terbaik MetallicA, Black album lagu die sume gempak2 kecuali ada satu lagu yang agak controversial a. Anyway dalam Black album inilah lagu yang aku suka. Lagu ni pn bagi Feeling Rebel jugak cam lagu Nirvana beza musical style je. Dan lagu ni x de la pening2 sangat. Ballad to its core. Trust me, lagu ni memang cool. ''So close, no matter how far...'' Bak kata James Hetfield dalam lagu ni time die tengah rindu gelpren die hahahaha... nais song.

1. Eye of the Tiger- Survivor


Comment: Sapa yang hidup tahun 80's, dan x kenal lagu ni baik terjun laut Bering time bulan 12. Dude, lagu ni la lagu paling inspired aku dengar. Lagu ni bagi aku semangat time aku tengah kalah. Lagu ni diintroduced masa citer Rocky III keluar dulu. Tu pasal la citer Rocky terus naik. Terima kasih kepada Survivor. Dan lagu ni jugak la penyebab Survivor survive sampai sekarang haha. Dan lirik nye berkenaan dengan semangat kesukanan yang x mau kalah ibarat harimau menanti mangsa nya tanpa berlengah-lengah. Anyway, inilah lagu yang korang patut dengar kalau nak bakar semangat daripada dengar lagu Justin Bieber Never say Never die tu. pfft.

No comments:

Post a Comment