Powered By Blogger

Sunday, August 19, 2012

How a _________ should look alike?

Pfft. Malas nak cakap tapi sejak2 ni post aku asyik citer pasal kehidupan je(cinta). Aiseymen. sungguh x Metalheart langsung. Ah anyway, kali ni post ny akan kembali kepada kekasih lama aku, yakninya kereta! So kali ni ialah apa yang terlintas kat fikiran aku bila fikirkan Kereta2 yang wujud di 3 benua, Jepun, Eropah dan Amerika.

1. How a JDM Sportscar should look alike?

can't get more Japanese than this!

Comment: Skyline sememangnya sportscar yang paling JDM ever emerged dari Jepun. Kenapa? sebab sepanjang production die(sampai model V35 dengan R35 untuk GT-R) x pernah diexport keluar Jepun. Plus it has the manga-look!
i'm sorry superstreet, anyway wherever the Skyline GT-R at, it still look Japanese, though this one is left-handed.
2. How a JDM car should look alike?

selain kat Jepun, mana lagi nak jumpa kereta bawah 660cc yang unik camni sume?
Comment: Bagi aku kei-car ni memang unik pasal 1st, Japanese. Kalau dah Japanese sume mesti pelik2 kan? dan paling aku suka sebab Kei-car pn prove to be a sportscar!
 Tengok a Jepang kalau ubah kereta....

3. How a European Sportscar should look a like?

Comment: Kalau cakap pasal kereta Eropah, aku akan terfikir sesuatu yang ber kaler silver, then rupa yang elegan serta line yang detail serta kualiti. Dan Audi R8 ada semuanya!
German paling bagus untuk represent kereta Eropah.
4. How a European Car should look alike?
Comment: X de yang nampak lagi elegan daripada Bentley. Kalau German punya kereta semuanya precision, British pulak semuanya luxury. Dan kalau British+Luxury= MAHAL.
 Sah2 aku x suka pasal cuma sesuai untuk orang tua.

5. How an American Sportscar should look alike?

Comment: Aku x boleh fikir muscle car lain selain Pontiac GTO '65! die punya styling just right. aku paling suka die punya front end yang unik tu. Walaupun aku paling suka Mopar tapi GTO rupa die lagi fit untuk nama Muscle Car!
6. How an American Car should look alike?
 
Comment: Chrome, flashy, big. Apa lagi yang lagi American daripada '59 Cadillac Eldorado? 180 degrees opposed to kereta Jepun. Inilah lambang Amerika yang sejati!

 Bayang kan kalau bawak kereta ni kat Malaysia, fuh! mampos aku nak bayak roadtax, enjin die 8.2l V8 bye! Anyway inilah antara kereta yang paling stylish pernah aku jumpa.

No comments:

Post a Comment