Powered By Blogger

Monday, March 4, 2013

Friend Zone

   Kalau aku nak rumuskan apa yang orang x suka dalam relationship, aku boleh kata kalau perempuan x mau lelaki curang, makanya lelaki x suka kalau perempuan friend zone die. Yes perempuan pn ada jugak kena friend zone tapi kesnya jarang. Kalau lelaki, yes. Always. Boleh dikatakan 40/100 kalau seseorang lelaki nak mulakan romantic relationship kena friend zone dengan perempuan. Dan kadang2 friend zone ni situasi yang terlalu sakit untuk lelaki hadapi...

   Then macamana lelaki boleh kena friend zone? Ada banyak cara. Tapi selalunya datang dari perempuan. Selalunya lelaki bukan player yang kena friend zone. Ok then, kenapa perempuan nak friend zone je? Kenapa x mau go further dalam relationship? Selalunya situasi friend zone ni melibatkan perempuan yang dah banyak pengalaman bercinta, sedangkan pengalaman cinta lelakinya pulak terlalu sikit nak banding dengan perempuan. Perempuan cuma akan friend zone lelaki bila die dah hilang interest untuk having any relationship. 

   Hahahahaha... ini aku suka nak cakap. Perempuan yang hilang interest untuk having relationship ni selalunya inilah perempuan yang baik. Maknanya inilah perempuan yang kalau terlepas, menyesal a korang lelaki. Tapi kalau lelaki player apa die kisah. Mampos a. Jadi sifir die senang je. Perempuan baik date lelaki bangsat. Perempuan baik patah hati dengan lelaki bangsat pasal lelaki bangsat curang. Lepas break, perempuan baik dah putus asa dengan lelaki. Die dah x percaya lelaki sebab lelaki dah banyak kali aniaya die.

   Jadi untuk elakkan hati die dipatahkan lagi, baik elakkan daripada having relationship. Bak kata pepatah, baik mencegah daripada merawat. Then, lelaki baik datang pada masa yang salah. Masa dimana perempuan baik hilang interest untuk lelaki. X kira a camne apa yang lelaki baik ni buat, layan die dengan baik, please die dengan baik, dengar segala masalah die, bagi die hadiah apa sume, buat apa segala yang perempuan biasa impikan, tapi relationship die tetap terbantut. Dimana perempuan cuma declare, ''X pela, kita jadi kawan je, x lebih daripada tu...'' 

   Bagi seorang lelaki, ayat ni pembunuh. Mana x nya membunuh, dah die dah penat2 buat itu ini. Kalau bagi perempuan biasa yang fresh lagi, mau cair die. Tapi untuk perempuan yang dah hilang interest ni, susah untuk die lupakan segala apa yang lelaki bangsat dah buat kat die. Nak convince dengan lelaki pn susah. Tula dulu. Sapa suruh date dengan lelaki bangsat. X pandai pilih pasangan tula jadinya. Sepatutnya lelaki dan perempuan kena sedar, asas segala relationship, ialah persahabatan. Bila dah kenal, paham antara satu sama lain, baru a ada chemical bond antara dua2. Then only a relationship tu menjadi. 

   Tapi itulah dilemma die. Bila dah sampai masa lelaki baik datang, perempuan bukan buta, tapi sengaja buat2 tak tahu. Dorang akan pikir, lelaki akan buat bende yang sama jugak akhirnya. Yang patah hati? Lelaki baik. Kesian. hahahahahahaha... Inilah dunia, kalau semua nak elok je, baik duduk syurga kan? Akhirnya, disebabkan lelaki bangsat yang curang kat perempuan baik, akhirnya perempuan baik keras membatu. Then, x ada peluang untuk lelaki baik membuktikan semuanya... Mungkin jugak, sesetengah lelaki baik akan menjadi bangsat. Berdendam dengan semua perempuan.

   Kesannya, die anggap semua perempuan terlalu ego. Then, mungkin die akan mencari cinta, dengan tujuan, untuk menganiaya perempuan. Atas alasan, ''Inilah apa yang perempuan dah buat kat aku dulu. Harapan punya harapan, tapi palsu!'' Ayat yang mungkin keluar dari mulut lelaki baik yang berdendam dengan perempuan... Friend zone ni susah nak handle. Die bergantung pada keegoan perempuan. Ceh... Ah anyway, aku malas nak citer lebih2. Bosan. Kang ramai terasa makin ramai lelaki menangis kan? Chow.

No comments:

Post a Comment