Powered By Blogger

Wednesday, March 6, 2013

Man, Real Man, Woman Part 1

   Dia, Richard Rockmore, 23. Seorang ROCKER. Penunggang motorsikal berkuasa tinggi yang tegar. Kemana dia pergi mesti dengan motornya. Bak kata mat saleh, ''until death do us part''. Tak ada sorang pn yang kenal dia, x kenal motor Kawasaki Zephyr 750 dia. Kalau ada dengar bunyi ekzos yang bassy tu, tau la orang dia datang. Dan personalitinya unik. Walaupun dia seorang penunggang motorsikal tegar dan seorang ROCKER, tapi dia x bergerak dalam kumpulan macam penunggang biasa. Ironinya dia kenal banyak geng2 motor. Dan paling dia benci, budak2 Mode. 

   Dia pernah ada sejarah kawan baiknya, Ian Hatford, kena belasah ramai2 dengan budak2 Mode pasal Ian terpukul budak2 geng Mode pasal budak2 Mode cari pasal dengan die. Bila Richard dengar je terus tibai semua geng2 Mode. Akhirnya budak2 Mode panggil boss besar datang, Richard dengan Ian sama2 masuk hospital. Dan semua orang kenal dengan Richard. Sifatnya yang x banyak cakap membuatkan dia nampak misteri. Semacam ada kabus kelilingi dia.


   Satu hari ni. Dah malam dah pun. Ada dalam pukul 2100. Richard termanggu dekat atas motor dia lepak2 depan kedai burger member dia, Frankie. Walaupun burger daging double cheese yang die order dah habis dia makan, tapi die belum ada hati nak balik. Entah kenapa hari ni die macam x de mood untuk buat sesuatu. Frankie yang dari tadi sibuk melayan customer agak aneh melihat Richard. Selalunya kalau dia lepak kat gerainya mesti ada2 je bende yang dia nak cakap. Dari hal atas katil sampailah hal politik. Semua bende die bedal.


   Tapi hari ni, Richard nampak macam murung. Selepas habis melayan customer dia, Frankie bersuara, 

   ''Richard, hari ni kau apasal diam semacam je?''
   ''Entahlah Frankie. Aku rasa macam x de mood.''
   ''Lah! Jadah apanya?! Kau bukan ada awek nak layan pn,''
   ''Hm... oh a'ah.''
   ''Eh, kau ni lain macam je, nampak macam orang rindu awek sial aku tengok.''

   Terbeliak mata Richard bila Frankie cakap macam tu. Selama ni dia berpegang teguh x mau dekat dengan mana2 perempuan atas sebab yang tidak diketahui sesiapa. Tiada sesiapa pun yang betul2 tahu mengenai sejarahnya. Hatta, Ian sendiri pun tidak diketahui sama ada tahu ataupun tidak. Yang dilihat, Ian nampak macam ada kaitan antaranya. Namun begitu itu peristiwa sudah lama, sejak mereka berada di tahun pertama kolej lagi.


   ''Hehehehehe... Jangan berdalih la Richard, aku dah kenal kau lama sejak sekolah lagi sampai ke kolej sekarang ni,''

   ''Pfft. Yela yela! Aku mengaku memang aku ada sangkut kat sorang awek ni.''
   ''Hahahahaha... kan aku dah kata. Kau x boleh tipu aku. So amacam awek yang kau minat tu? Bila kenal?''
   ''Adalah dalam 3 bulan lepas, dulu masa baru2 kenal x de a rasa pape,''
   ''Then?''


IMBAS KEMBALI- MARCH 3rd, 2007

   Richard, Ian, Hemsworth, Zins, Schultz dan Daniel sedang menikmati cuti semester mereka dengan mendaki Gunung Watzmann di Bavaria. Mereka tidak mahu membazir duit jadi mereka memilih tempat percutian yang jauh2 dari Universität der Bundeswehr München. Zins dan Schultz pada mulanya tidak bersetuju kerana mereka lebih suka untuk bercuti di pantai Perancis. Namun undian untuk ke gunung Watzmann lebih banyak, maka mereka terpaksa mengalah. Di atas gunung ini mereka menyaksikan keindahan alam. Yakninya pemandangan yang mereka tidak akan dapat di kawasan2 yang penuh dengan manusia. 

   Ketika hendak packing balik ke rumah, geng2 Richard suruh die check out dari hotel yang dorang sewa. Mau bengang Richard x pasal2 jadi manot. Itu sebabnya pagi2nya time die masturbasi die pinjam majalah playboy Schultz. X pasal2 terpancut kena kat majalah die. Schultz tau je kena take down Richard. Mau patah leher die. X pasal2 kena bahan forever alone a, batang senget a. Ketika nak check out tu, Richard berbaris sebaris dengan sekumpulan budak perempuan sama universitinya. Dalam fikirannya agak lain macam di mana ada student sama universitinya memilih tempat yang sama untuk chill out. Terasa dirinya tidak hipster!

   Jika dilihat dari gaya mereka kelihatan seperti pelajar tahun satu. Richard berfikir bahawa mereka semua belum nak up lagi. Lihat sajalah perangai gegerl mereka. Tergedik2 peluk2 sana sini. Terasa walaupun 2 tahun beza umur namun tahap kematangannya terlalu jauh sekali berbanding Richard dan budak2 sama batchnya. Ketika junior2nya hendak pusing ke belakang Richard terlanggar salah seorang daripadanya. Habis berterabur beg2nya. Dari beg tangan ke beg hikingnya jatuh. Richard pulak entah kenapa tiba2 jadi gentle pulak dengan perempuan. Mungkin sebab nak cover malu depan orang ramai.

   Seperti filem romantik tipikal Richard terpandang wajah juniornya yang ditolongnya. Ternampak pulak kad pelajar yang dibawanya. Dibacanya kad nama itu.

   ''Ini die barang awak. Mintak maaf terlanggar tadi... Analiese Hubert, bukan?''
   ''Xpe2. Saya yang salah, saya yang x pandang2 depan tadi. Uuuhhh... camne awak tau nama saya?''
   ''Your card tells everything, sis. Saya Richard Rockmore.''
   ''Anyway, thanks, Rockmore.''
   ''It's ok.''

.....................................................................

   ''Hah! Camtu a camne aku jumpa die.''
   ''Kahkahkah... Kau ni, drama betul a, cakap je a kau nak bajet hero depan perempuan kan?''
   ''Bukan dowh, citer sekarang ramai orang kot, semua pandang aku je. Mesti a nak cover gentle kan.''
   ''Yela Rock, kau ajelah yang betul. hahahaha...''

   Dan perbualan dua orang lelaki dewasa terhenti disitu. Richard ingin menyiapkan assignmentnya manakala Frankie pula sibuk melayan pelanggannya. Walaupun dia seorang pelajar, namun dia pandai membahagikan masanya. Waktu siang digunakan untuk mengulangkaji manakala malam untuk mencari duit. Dia hanya bekerja seorang diri walaupun beberapa orang kawan banyak kali offer untuk menolongnya. Tapi Frankie tau... mereka ingin menumpang duit.


1 comment:

  1. nama kemain gempak, tapi cakap bm. Apa ni weh? Masturbasi bagai. Pfft.

    ReplyDelete