Powered By Blogger

Monday, October 15, 2012

Ciri-Ciri Budak Sekolah Totok

   Aku berani bet ramai yang kata zaman sekolah zaman paling best. X kira a sebab apa. Tapi aku sendiri pn mengaku yang zaman sekolah aku best giler. Aku rasa yang cuma sorang je yang kata zaman sekolah bukan paling best sorang je, cikgu BM aku masa fom1, Cikgu Zalinawati. Die kata zaman Universiti paling best. hm... Aku x tau sebab aku belum masuk U lagi, anyway sekolah walau apa pun, tetap best. TAPI. Cam biasa. Budak2 sekolah ialah zaman di mana setiap orang menjadi menggelabah.

   Aku x terkecuali, cuma aku sentiasa berusaha untuk x menjadi seperti budak sekolah lain. Then, budak2 sekolah totok sangat menggelabah, lagi2 dalam internet. Ni sume ialah list2 kesakaian budak sekolah, sila terasa.
  
1. PAVILION KIDS- Fesbuk cari page ni. Serious ini sume memang poser punya budak. Ok aku mengaku, member aku ada camni. Lagi2 aku rapat dengan die. So apa yang aku menyampah sangat dengan kerabat pavi ni? Bawak rm20 g pavi takat lepak. F! membazir masa bye. X lupa, dorang sume dressing cam sakai. Kalau pmpuan yang x ikut ajaran agama tu mula a pakai baju bodo2 mekap cam hantu, budak lelaki dress x kena pesen. Paling aku x paham bila tangkap gambar tu kenapa mesti tandas? kat tandas jugak kau nak posing ramai2 pastu upload kat fesbuk. Sakai.

2. BANDWAGON- Ini pn... aku menyampah. Bandwagon x kira a apa, muzik, pesen anything. Contoh sekarang, gangnam style. Yang x guna nya bnde ni aku tau x kan bertahan lama. Cam member aku, dulu punya Lady Gaga, tapi sekarang diam pulak dengan nama bitch tu. Sekarang One Direction pulak. Ok aku menggunakan perspektif muzik sebab muzik paling senang dan everywhere jadi orang senang paham. Bende zaman sekarang aku x tau a. X kira a gadjet ke seni, semua nya x bertahan, x macam bnde zaman dulu2, everlast. Yang lejen tetap lejen cam Beatles, tapi Lady Gaga, dah x kedengaran lagi dalam siulan budak2 sekarang. Sedangkan bila aku sebut Beatles je semua orang kenal, walaupun x pernah dengar lagu die. So bila dah bandwagon ni menyebabkan aku terfikir, dorang ni x de pendirian ke?

3. LOVESICK- Haih... ni pn aku menyampah bila tengok. Bukan sebab aku solo fighter bak kata Dini tapi rationally budak2 sekolah kalau kapel mesti sakai. Maksud aku bukan apa a tapi cuba fikir, aku tengok ayah aku dengan mak aku sempoi je x de a tulis kat fesbuk ''sayang awak'' ''rindu awak''. Anehnya entah Ayah die restu ke x nikah x de duit x de dah tulis kat fesbuk, ''married to'' bla bla bla. Apa kefakaran sangat? haih. Then bila dah break buat2 cam x kenal. Kok ye pn aku bersalah kat 1st aku aku ada a ajak date dengan die, itupn kali pertama, lepas break. Aneh aneh. Orang divorced kahwin pn camtu. Ok sangat bosan, sesungguhnya akan ada yang terasa. 

4. POYO- Budak sekolah memang poyo, aku x terkecuali, kalau x buat apa aku menggelabah dalam blog ni. Budak sekolah ni poyo die kadang2 memang membuatkan orang meluat. Kalau aku dah cakap poyo tu aku x maksudkan kat internet, tapi kat real world sekali. Macam biasa, kepoyohan budak sekolah yang aku nampak kat real world, contoh kalau dekat setarbak, pastu mesti nak tweet ''at starbucks'' ataupun instagram masuk tweet. Kalau yang budak2 pavi tu x kira a makan kat mana, asalkan bukan foodcourt atau kedai mamak, mesti nak tangkap gambar guna kamera besar die tu pastu post kat fesbuk. Itu action dorang kalau kat luar. Anyway perempuan, haih. X kira a hijabster ke free hair ke, mesti dressing pelik2 pastu dengan mulut itik die tu post kat fesbuk pastu add caption ''huduwh jew niew''. Mau aku nak lempang minah camtu. Aku x kisah dorang nak dressing depan webcam tapi x perlu a nak buat muka hodoh dengan caption camtu. Anehnya ramai like. Gambar aku lighting angle setting pose dengan backround perfect giler bape kerat je like. 

5. NOOB/ POSER- Antara yang paling aku menyampah, lepas budak pavi. Budak2 camni ok aku bagi contoh. Bajet dengan kamera besar+ budak pavi= sakai. Kenapa? macam biasa. Dengan pesen yang x kena pastu cam besar bajet pro, tangkap gambar dalam jamban ramai2. Apa kejadahnya? Then paling aku x puas hati, hari tu aku nampak a sekumpulan budak pavi, aku baru habis cari barang kat TS, then nampak pulak sorang budak pmpuan ni. Mekap dah a cam hantu. X citer lagu baju die cam apa. Serious kalau Vlad the Impaler nampak pn x berselera. Paling menggelabah cara die pegang cam die. Die tengah jalan kat public. Dekat tengah2 metropolitan yang jenayah bersepah2. Then cam die, nikon mende ntah. d90 kot. Sangkut kat bahu die cam die sangkut beg tangan. Dah a lens x tutup. Haih. Ok yang tu korang tentukan. Tu mata aku a pandang camtu. Anyway budak pavi dengan poser memang sering berkait rapat. Beza budak pavi spesifik kat pavi.

   Then ini je a yang sempat aku listkan. Kelakar sebenarnya bila tengok perangai budak sekolah ni. Aku x terkecuali. Lagi2 dalam blog ni. Dan selalunya perangai budak sekolah totok sangat2 lah annoying. Tapi x pe, ini cuma proses kehidupan yang normal. Cuma yang 5 kat atas ni way too much. Until then, keep ROCKing!

2 comments:

  1. hoi2 one direction jgn sebut ehh.. hahahaha.. btw aku sokong gila kau ckp budak bwk kamera tu.. ari tu aku nmpk ada sorang minah ni bwk kamera tgh mkn ni.. pastu posing itik depan makanan dia...ptuihhh la... hahah

    ReplyDelete
  2. ah bedal a. yang penting sekarang seriously budak2 zaman sekarang sah x de pendirian. kejap2 fixie kejap2 jipang kejap entah apa a lagi. anyway memang aku x tau hala tuju dorang.

    ReplyDelete