Powered By Blogger

Friday, October 12, 2012

The Price of Love: Cinta Tiga Segi

   Aku selalu cemburu dengan member2 aku. Bila aku tengok dorang senang je dapat girlfriend. X maksud aku yang aku ni x pandai tekel pmpuan padahal ikut pengalaman aku pmpuan yang tekel aku. Selama aku lepas tingkatan 2 semua yang tekel aku budak fom 1. Tiap tahun. Walaupun tahun senior. Bezanya sume aku reject. Yang aku accept cuma yang 1st aku je. Itupun aku jilat ludah sendiri. Then aku x pernah ada luck dengan budak2 sama batch dengan aku(D ler...). Haih. Itulah lumrah menjadi lelaki sejati. X kan accept pmpuan yang minat kat kita tapi kejarkan pmpuan yang kita x wujud dalam hidup die. pfft. X pe Fish ada berlambak lagi pmpuan kat pasar tani kau boleh jumpa. Ops. Rasa aku dah lari dari tajuk. 

   Anyway seingat aku a. Walaupun aku cuma tiga kali je sangkut dengan pmpuan dalam 5 tahun ni(member aku pmpuan 6 kali dalam masa 3 bulan), tapi aku amek pengajaran. Dan 3 kali jugak a aku x pernah mengalami cinta yang cuma melibatkan 2 orang. Semuanya cinta 3 segi. Dan semuanya epic... well dalam hidup lelaki sejati yang Alpha Male je a bagi aku. 1 kemenangan, 1 kekalahan, dan 1 seri. Pfft. Entah aku x tau a apa perasaan kau semua kalau dapat cinta 3 segi ni. Tapi yang pastinya bagi aku, seronok. Seronok bila kau dah x de citer dengan pmpuan tu. Ok tu kau akan paham lepas kau habis baca tulisan aku kali ni. Bagi aku memang senang hidup member2 aku pasal kisah cinta die straight je. Tekel2 ayat2, poof! esok berlagak depan aku dah de awek. Padahal syok sendiri. haha. Sesetengahnya. Then cam biasa a aku memang mencari cinta bukan untuk suka2 atau apa2. 

   Sebab aku memang cukup kuat hati aku untuk mengelak segala benda tu. Aku cuma melangkah ke depan bila aku rasa perasaan tu ada kegunaan dan bagi aku keuntungan kalau aku perlukannya. Aku cuma dah rasa hidup aku dah cukup. Aku ada komrad yang terlalu hebat. Girlfriend? hm... itu depends a. Then untuk buat kan aku cair je dah susah giler, inikan pulak nak kapel dengan aku. Haih. Aku memang dah bosan kalau ada pmpuan yang datang2 je cakap:

   ''shayer shuke la dengan abang ni. shayer dah lama minat kat abang, shayer nak abang boleh?''

ataupun:

   ''uuhhh... saya nak cakap dengan abang sikit boleh?''

   ''ya nak apa? cepat a aku urgent giler ni,''

   ''saya dah lama minat kat abang. saya nak kapel dengan abang boleh?''

   ''lu memang sengaja cari pasal dengan gua.''

   Sangat bosan aku menemui peristiwa ni. Dah banyak kali. Tu aku belum citer crush lagi tu. Aku sendiri x leh kira. Sebaik aku x banyak layan pmpuan sangat cam Syahmi kalau x memang dikejar a. Ok aku benci main crush. Serious. Tapi bila aku dah cair, ok tengok balik zaman aku dengan 1st aku. Serious aku benci giler recall yang 1st. Bukan apa. Sebab memang time tu terserlah kesakaian-kefakaran-kebabian-kebangangan-kebodohan aku. Dah mula2 die sangkut kat aku. Obses dengan aku. Entah no aku mana die dapat. Then tetibe die kenal member rapat aku. Die cakap die suka kat aku sebelum ni. Tetibe aku jual mahal dengan die. Then die kapel dengan member aku. Pfft. Terus aku marah giler. Aku rampas die balik. Amacam bangang kan. Dah reject pastu jilat balik ludah. Then bila aku dah dapat tu yang bangang ny aku bukan tau nak jaga die elok2. Aku buat2 macam x kapel. Orang tanya aku pretend je. Akhirnya kantoi die letak nama profile myspace die nama aku. Pfft. Aku bengang. Tapi ok balik. Kebabiannya aku x pernah pn sayang kan die.

   Pastu aku tau pulak main skandal. Aku bosan, mintak break, esok habis. Hm... aku cuma rasa aku pn tak tau nak buat apa. 1st, aku dah rampas awek orang. 2nd, aku x pernag hormati die, walaupun kapel aku x pernah tulis kat myspace ''in a relationship'', x pernag bahasakan diri die sebagai 'awek aku'. 3rd, aku x pernah sayangkan die. 4th, aku x pernah amek tau pasal die walaupun sebagai kawan. Nampak kan betapa teruk nya lelaki cam aku. Tu la aku dah kata jangan sangkut kat aku. Menyesal kau jap lagi. Aku x tau nape. Walaupun aku dah dapat die, aku cuma rasa gembira, dan bersalah, sebab aku dah rampas awek orang. Tapi nak buat camne kan itulah die hukum cinta 3 segi ni. Sorang mesti dikorbankan. X semestinya bila aku dapat die aku akan gembira bagai. Hakikatnya aku rampas awek orang, dan aku x pernag sayangkan die. Jadi Fina kalau kau terbaca post bodoh ni, abaikan aku. Aku x mau kau balik pn. Aku cuma nak mintak maaf kat kau. Sebab x pernah sayang kan kau. Perkataan 'cinta' yang aku lafazkan cuma pada kata2 je. Bukan pada perbuatan.

   So aku tinggalkan Fina pasal aku terjumpa cinta pandang pertama aku. Aku jumpa perempuan ni je terus aku x pandang perempuan lain walaupun aku dah de gelpren. Then biasa a tu. Mok dengan aku sama je. Ada crush tapi ada awek. Kawan baik betul. haha. Ok then siapa perempuan tu? Ya die ialah D. Lagenda dalam hidup aku... walaupun cuma pada aku dengan komrad2 aku je. Aku yang hati batu ni(time tu Black Rising, bukan MH), cair untuk kali pertamanya. Camne aku nak describe D ni huh... hm... die gedik, die lovely, die cute, dengan... die pandai serta ada otak. So selama setengah tahun aku crush sama D, pasal die ada balak. Ok aku memang bukan jenis crush, walaupun dekat pmpuan yang ada balak, tapi aku refuse untuk declare sebab 1, friendship. Dah D sebelum aku tau memang dah de citer hitam dengan sorang komrad aku, ok sori aku x leh bagi tau. Jadi aku x sanggup. Sampai a tahun depan, accidentally aku tusyen sama dengan die, D tanya aku aku suka sapa. Dan aku refuse untuk bagitau, sebabkan ego aku, jangan mengkhianati kawan, dah kalau nama prinsip Black Rising(tu dulu), bermakna itu ego aku. 

   Tapi yang bestnya aku dapat no die, die yang bagi aku. Aku x mintak pn. haha. Last2 aku bagitau. Tapi... Akhirnya komrad baik aku tau jugak. Die dengan pasifnya cakap: kau x kan dapat die punya, aku dah kenal die sejak darjah 3 lagi. Ok **. Aku paham. Pasal tu(kau a) aku x try die. Sampai lah hari sehari sebelum PMR, biasa a lepas majlis restu ilmu dari cikgu, sume budak mintak maaf. Member2 aku sume x dapat maaf dari pmpuan. Aku sorang je. Hari tu 5 orang pmpuan mintak maaf kat aku. Heheh betapa bersalahnya aku rasa kepada mereka... Anyway, semua tu bagi aku cam biasa je, sampai a time lepas rehat, aku lepak dengan Obes, Caucasian dengan Bo. Tetiba D, datang.

   ''Irsyad,''

   Aku terbeliak.

   ''Ya D?''

   ''Aku nak mintak maaf boleh?''

   Aku pandang belakang. Dalam hati aku kata aku x layak untuk ni! sepatutnya ** yang dapat! X guna!!

   ''Uh... kenapa D?''

   ''Yela mana tau aku ada buat salah kat kau ke...''   

   Dalam hati aku kata lagi! Sepatutnya orang kat belakang aku ni yang kau mintak maaf! Lalu aku toleh belakang, ku lihat ** lari. Dan aku tau die sedih. Aku tau die terasa. Ok. Aku dah Khianati komrad aku.

   ''Ya D aku terima maaf kau...''

   ''Terima kasih, Irsyad. Babai, gudluck untuk besok :))''

   Ceh! kenapa aku x mampu untuk cakap apa yang sepatutnya! kenapa?! Kenapa aku takut nak cakap yang ada dalam hati aku?! **, Aku mintak maaf! Aku terlalu pentingkan diri sendiri! Then lepas tu kitorang lepak port kegemaran kitorang, belakang blok. Tetibe ** cakap,

   ''Ceh. Kau untung a ada pmpuan amek kisah. Dpd aku ni. X de sesiapa pn...''

   Aku rasa berasalah. Aku... haih. Aku dah melanggar janji kepada diri aku sendiri. Ceh! Fast foward 2011, awal tahun, die break dengan balak die. Tapi aku still refuse untuk try die walaupun dah dibagi restu oleh **. Aku tetap dengan polisi aku. Aku kan Black Rising(dulu), mana boleh langgar janji. Sampai a bila die dah de balak baru, baru aku menyesal, haha. Tapi apakan daya. No regret. Then satu malam tu, Mok tepon aku; D kau nak blah. WATAFAK! Aku terus set dengan D, lepak kat tangga pusat sumber. Ada bnde aku nak cakap. Ok lupakan apa yang aku nak cakap kat situ. Ooo... die nak blah pasal dapat tawaran emaresem... kat Kuantan. pfft. emaresem emaresem... Ok. sedih. Dan menyesal. Sejak kali terakhir aku jumpa die baru aku paham, perangai die. Yang sebenarnya aku boleh ada peluang dengan die. Tapi aku lepaskan. X pe. Positif. Kat pasar tani bersepah lagi awek2. Paling sedih, Time cuti. Aku dengan Obes men bowl, then terserempak dengan D lepak dengan balak die. Terus x de mood main. Ok yang tu citer emo. Bosan. Dan epic fail.

   So yang ketiga ni? Seri. Jadi... hm... ok lah. Sambung nanti part 2. Keep in touch guys, nanti2 aku tulis.

No comments:

Post a Comment