Powered By Blogger

Monday, October 1, 2012

Hati Seorang Lelaki Sejati

   Heh, apa citer ni weh? apa gile lame kau punya topik ni? giler x Metalheart? ya ya. Itu lah die reaksi yang semestinya ada lepas korang baca post ni. Anyway post ni cuma sebagai reaction aku baca blog member aku Annisa dengan post yang ni. Somehow bila aku baca yang ni terasa pulak. Yela lelaki sejati sangat2 lah ego. Generally blog die ni sangat2 lah budak sekolah serta sememangnya budak sekolah. Berkelip2 serta penuh dengan warna yang memeningkan kepala aku. Ok Ok. Tapi yang best nya blog die ni walaupun pink yang menyakitkan mata aku die punya post kira ada a isi. Citer pasal budak sekolah punya hal tapi pasal pengalaman die bukannya takat nak citer hari ni shayer makan apewr, etc.

   So hati lelaki ni macamana kalau kau tanya aku? Ok mula2 cuba kita tengok dulu personaliti seorang lelaki. Dan aku x maksudkan lelaki2 jambu. Aku amek contoh lelaki2 yang ada life, maksud aku yang macho a(sukati a nak kata gay ke apa). Selalunya lelaki2 camni die x banyak cakap, cuma bila perlu, pastu die ni mesti kalau dengan pmpuan somekind x bape nak into sangat. Anyway, lelaki akan nampak dalam mata pmpuan cam keras, x berhati perut. Tapi sebenarnya x. Ya itulah keindahan seorang lelaki sejati. Kalau pmpuan2 biasa kau jumpa kat pasar malam mungkin akan kata lelaki ni x jentel ke bagai. Lelaki walaupun die x tunjuk, tapi selalunya die akan buktikan melalui perbuatan die.

   Then pasal tu a perempuan sometimes anggap lelaki ni x jentel. Pasal pmpuan x kan paham kecuali kalau perkataan yang menerangkan. Translation: Mulut manis senang hidup= dapat awek. Walaupun lelaki jenis camni nampak ganas tapi sebenarnya cuma pada perkataan je. Tapi hati die x. Lelaki sejati akan menunjukkan perasaan die melalui perbuatan. Dan perbuatan ialah sesuatu yang paling ikhlas datang dari hati kita. Lelaki x kan berkata2, semuanya untuk melindungi ego die. Ego ni kekuatan lelaki yang paling kuat. Aku x pernah tengok lelaki sanggup jual ego die demi perempuan. So perempuan nak tengok bila lelaki x guna ego die? Kau dump die tengok a camne. 

   Aku rasa paling best nak describe hati seorang lelaki tu bila die breakheart. Sebab masa tu a lelaki akan tunjukkan segala rasa hati die. Bagi aku yang membezakan hati lelaki dengan perempuan ialah ego die sebenarnya. Ego lelaki dengan perempuan sama, cume tempat die je yang lain. Aku x reti sangat camne nak describe kat sini tapi kau sendiri try a cari sendiri. Then lelaki kalau die breakheart die akan berubah. Mungkin dari baik ke jahat dan vice versa. Samada untuk menunjukkan kat perempuan tu betapa die jadi teruk emosional die lepas kena dump, itu ada kemungkinan. Anyway lelaki tetap akan terasa. Dan lelaki memang susah nak terasa. Kau kena guna sentuhan yang sangat2 spesel. Ok aku bagi tips. Aku percaya dengan konsep keseimbangan yin-yang, so kalau nak tackle lelaki yang ganas guna kelembutan, dan vice versa. Tapi kalau x jadi tu jangan cari aku. Aku bukan psikologist.

   Aku analogikan hati lelaki ni cam peti besi. Kau x kan dapat tau siapa die sampai kau dapat kunci untuk bukak hati die. Tapi lelaki bila dah cair die die memang ikhlas, maksud aku yang x guna perkataan a. Lelaki x main a ayat2 ni. Tu jambu je buat camtu. Dan disebabkan post aku kali ni sangat2 lah lame dan x Metalheart, ada baiknya aku stop kat sini. Haih. x guna betul. Kenapa a aku boleh post bnde2 ni. Eh eh, kenapa pulak aku nak tulis lagi? so dah bosan kan? Chow.

P/S: Woi Annisa, serious aku terasa baca blog kau!

5 comments:

  1. lalalalala. memang aku sengaja pun nak buat orang terasa. aku post benda fact okay. anddddd. blog tu dah tak ada guna dah aku dah buat blog baru. yang baru punya tak pinky sangat. bukak sendiri. cari dekat tl aku.

    ReplyDelete
  2. nyeehhh... leceh a kau ni. pele2 betul. yang ni pn fact jugak.

    ReplyDelete
  3. ye, tahu. pele2? apa maksud? haha. aku tak tujukan benda tu untuk sesiapa pun lah. nak terasa, terasa. tak nak, sudah. tuje.

    ReplyDelete
  4. nyeh... yang kau mention besi tu mende? aku sorang je kot yang guna istilah tu.

    ReplyDelete
  5. ouhhh. tu kau terasa eh? haha. ookay. bye.

    ReplyDelete