Powered By Blogger

Monday, October 15, 2012

The Price of Love: Cinta Tiga Segi Part 2

   Then, ceritanya bersambung lagi, walaupun elemen cinta tu wujud, tapi aku tetap rasa kisah cinta aku selama ni x layak disebut sebagai kisah cinta, instead cerita persahabatan. Dalam hal ni, aku rasa perempuan yang wujud dalam hidup aku pn x 100/100 wujud, frankly sebab die x balas cinta aku(dulu aku x tau beza cinta dengan sayang). Ya serious, aku rasa aku je syok sendiri kat D, simply because aku x tau apa feeling die kat aku sebenarnya. Ya mungkin D tunjukkan perasaan yang positif, in fact sebenarnya aku dah muncul dalam hidup die, cuma aku tak tau sebagai apa. Mungkin die benci aku kot. Sapa tau. Dan aku tau die bukannya jenis yang berlagak dan ego. Tapi die ni jenis yang ikhlas, yang x pandang seseorang tu dari perspektif yang buruk. Anyway tu pasal aku mengharapkan D, sebabkan fakta tu, along with die ada history dengan komrad aku, mana boleh tahan.

   Ya, dan sebab persahabatan menyebabkan aku x de mood nak try die. Ok anyway, 2012, aku still tergila-gila kan D. Sampai lah aku jumpa perempuan ni. Well, let just call her, Madchen von Himmel. Ok, aku jumpa die accidentally. Cuma salah sorang dalam banyak2 budak kecik yang x matured pernah aku jumpa. Then, x kenal maka x cinta. Dan die sekaligus melanggar aku punya prinsip. Dan member2 aku pn pelik. Aku yang selama ni macam x de perempuan lain selain D boleh sangkut kat perempuan lain. Budak kecik pulak tu. Bukan selama ni aku tergila-gilakan D ke? Ya dan aku amek masa 2 bulan untuk mengaku yang kau dah sangkut kat Madchen. pfft. Lelaki ganas sangkut kat perempuan gedik. Hukum. Then cam biasa, karma. Mungkin sebab aku dah kata masa aku fom 1 dulu aku x kan kapel sampai habis sekolah, cam biasa a. Good things are rare, and always taken. Pfft. Aneh. Lepas several negotiation, aku baik dengan balak die. Kawan. Jumpa je senyum(ada pulak aku pandai senyum). Anyway cerita aku dengan Madchen belum habis, jadi aku x boleh citer lagi pasal die. Bagi aku cinta tiga segi ni seronok sebenarnya.

   Orang biasa mungkin akan kata aku ni giler ke apa. Tapi frankly, cinta tiga segi ni sangat cool in other way. Biasanya cinta tiga segi mesti 2 laki 1 pmpuan. Jadi aku akan citer kebestannya dalam perspektif lelaki sejati cam aku. Sepengalaman aku a, cinta 3 segi cuma seronok bila kau belum kapel, time kau tengah berjuang untuk perempuan tu a. Dari situ, macam2 boleh berlaku antara lelaki dengan lelaki sejati dengan perempuan. Pada masa yang sama cinta 3 segi ni cerminan segala kebodohan seorang lelaki. Then kalau kes macam 1st aku, ada dua bnde yang aku boleh mention dari situ. 1st, belajar hargai perempuan disekeliling kita. Bukan senang kita nak meraih attention perempuan dengan senang cam aku. Ok aku dengan secret admirer aku baik je, cuma aku x berapa layan. Kang takut die annoyed pulak dengan aku. Membazir je kau lepak dengan aku. 2nd, kau akan tau kualitas kau sebagai seorang lelaki.

   Aku amek contoh 1st aku, kebabiannya aku sangat2 lah bangang. Apanya aku dah tau die dah x de feeling kat aku then dah jadi awek orang aku rampas? apa kejadahnya? tu nama jilat ludah sendiri. Ok aku mengaku, sepanjang 6 bulan aku kapel dengan 1st aku, x pernah aku rasa bahagia. Serious. Dah a aku reject die, rampas die pastu dah dapat main skandal pulak. So sekarang point aku ialah, biar aku terangkan betapa sakainya merampas kapel orang. Memang serious x kan dapat apa2. Kau akan dibayangi kegelapan(ceh). Then sayang pn cam bodo je. Serious x kan bertahan lama. Kau kena paham yang itu lah bnde paling x bermaruah paling seorang lelaki sejati akan buat. Dan aku sangat menyesal. Kadang2 kalau kau jadi pemenang pn bukannya sesuatu yang baik. 

   Then, kalau kau memang nak kan perempuan tu so bad, biar aku bagitau, jangan sesekali mengasihani lawan atau ex die atau kawan baik kau. Sebab tu aku jarang bertempur dalam arena cinta. Cam biasa, kawan no 1. Dan bila kau tau kawan baik kau pn pernah crush dengan orang yang aku crush, mau lutut aku lembik. Aku terperangkap. Disebabkan aku sangat simpati dengan member kau, aku x de mood nak try die. Walaupun peluang kat depan mata. Bagi orang biasa lantak a. Kau punya perasaan buat apa kau pikir orang lain punya, bak kata member aku. Tapi aku x sanggup. Itu bukannya style aku. Itu prinsip manner yang aku sendiri buat. Bagi aku cinta 3 segi kalau kau menang cuma bahagia bila kau yakin dan rasa apa yang kau buat tu betul. 

   Then x seronok kan kalau dunia ni x de competition? macam tu jugak halnya dengan perempuan. Kau berusaha untuk menjadi terbaik untuk dapatkan sesuatu. Itu seseuatu yang baik, asalkan x menyalahi hukum. Tu cuma hukum alam yang asas, no love no sex no life. Simple. TAPI. Kita ni manusia. Kita ada Manner. Yang membezakan kita dari binatang. Jadi cam biasa a, compete untuk dapatkan perempuan kinda bullshit bagi aku. Anyway, kasih sayang tu sebahagian daripada manner. Kita x sayang kerana sex je kan? Kita sayang sebab kita ni memang dicipta macam tu oleh Sang Pencipta sana. Jadi itu lah yang membezakan manusia dengan binatang. So kalau ada kompetisi untuk dapatkan perempuan tu, pastikan niat anda bukan hanya nak mengekalkan kemandirian spesies ye. Manusia mengekalkan kemandirian spesis dengan kasih sayang, bukan sexual intercourse semata-mata. 

   Jadi kalau aku menyesal apa citer nya aku nak recall balik citer2 lama ni? Kenapa aku masih nak ingat lagi bnde2 ni? Bukan ke D dah aku nak lupakan? Adakah dorang masih ada lagi dalam hati aku? Ceh. X jugak. Aku memang dah bertekad nak move on. Aku dah bosan menunggu bulan jatuh ke riba. Sedangkan aku sendiri x tau apa perasaan die kat aku. Jadi x de maknanya a aku nak crush2 lagi. Lebih baik aku layan perempuan yang dah sah betul2 amek kisah pasal aku daripada perempuan yang aku x pasti aku dapat ke x bersama dengan die. Then kalau aku cerita sebenarnya bukan sebab aku ingat die balik, tapi sebenarnya lambang penyesalan lalu yang aku dah x mau buat. Dalam hal ni aku jadi kan cerita lama sebagai sesuatu yang aku sentiasa ingat supaya aku x buat kesalahan yang sama lagi. pfft. Anyway, no more bro-code. Dah cukup dengan bro-code2 ni. 

''woi Black, orang bosan a dengar citer kau.''

''pfft. tau a.''

''dah tau apa lagi?''

''ok gua chow.''

   ceh.       

No comments:

Post a Comment