Powered By Blogger

Wednesday, August 8, 2012

Kenapa Aku Blogging?

   Sebenarnya soalan ni dah lama member aku tanya, dan semua orang tanya kenapa. Cuma aku belum nak jawab lagi. Biasa a, member semua budak sekolah, rata2 semua main tweet fesbuk, so blogging ni kira agak 'matang' sikit a. Biasa a. Mana ada pernah budak sekolah rajin nak menulis karangan. Adapun takat cukup2 360.  Itu pun x de isi. Anyway sebagai budak sekolah yang paling bajet manly, member aku selalu cakap, ''weh aku tengok member lelaki aku x sorang pn yang main blog, semua budak pmpuan, kau sorang je yang blogging''. Well sound embarrassing but I aint blogging like other budak sekolah do.

   Secara jujurnya sebagai budak sekolah blog aku kinda radikal. Biasa a, budak sekolah, lagi2 pmpuan yang ada balak. Isi macam x de isi. Balik2 letak gambar balak die, ''nie balak shaye, encem kan??'' x pn tulis, ''eeww... hawrie niew best sebab diew bewlanjer shayer.''. PPPFFFTTT!!! Serious x de isi. Kau sorang je la yang baca. Aneh nya follower ramai. Apa lagi yang komen2. Then kalau budak yang tengah crush tu. hmpfh... tepuk dahi je la keja aku. Woi! Kau kalau dah sayang die kalau takut nak declare protect la die! Tunjukkan yang personaliti kau tengah lindungi die!! aiseymen. Itu la die trending budak zaman sekarang. Dah suka tapi x sayang. Tengok dari jauh je. Memang patut kena label looser. haha. 

   Cakap pasal cinta budak sekolah ni aku ada citer lawak. Kalau dulu lain. Orang dulu2 kalau crush mesti bagi hadiah ke surat bau gucci. Tapi x tulis nama. Si die pn gembira melihat nya tanpa die mengetahui siapakah gerangan pengirimnya. Dan Si Die pn mesti tau2 ada orang protect dari belakang, sentiasa ada orang lindungi die. Nampak game orang dulu2. Ikhlas. Dan istilah nya ialah Secret Admirer. Tapi budak2 zaman sekarang, yang lahir dah tau pakai Ipad yang bapak die Ipaid, x main dah camtu. Dorang game die pandang sorang tu dari jauh. Pastu entah camne boleh sayang padahal aku tengok x de a rapat sangat. Tau2 boleh suka. tapi takat itu je la. X declare x apa, pastu tweet pasal crush kat twitter yang sah2 semua ayat copy. pfft, Sampai situ je lah hubungan yang x berhubung kau tu. 

   Ok enough with budak sekolah love story. Anyway kalau tengok blog aku ni, orang komen baik2. Tapi kena hentam dengan malaon yang x reti nak cermin diri. Kalau blog aku ni ada kutuk2, selalunya itu pemerhatian aku. dan aku banyak tanya orang pasal itu ini then baru aku tulis dengan senang hati. Paling aku pelik kalau tengok blog budak sekolah mesti warna warni pastu siap ada kelip2 die lagi. Serious pening aku menengok nya. nampak sangat a x matang die. pfft. Isi dah a bodo2. Sampai die sakit perut pn mau citer. WEH, KAU PIKIR NI FESBUK apa nak buat camtu? Pastu dah tau kena kutuk kat description die ada tulis, ''x suka blog aku jangan baca''. Again. Nampak sangat ketidakmatangannya. Orang yang x suka dikritik ialah manusia paling x progresif. serious itulah die budak sekolah. Anehnya budak2 sekolah dah tau dah break ke kena tiaw dengan member x de pulak nak nasihat kan orang supaya jangan jadi camtu, tapi die suruh orang memahami die. bbbrrrr.....

   Ya. Annoying kan post aku? ok chow.

No comments:

Post a Comment