Powered By Blogger

Saturday, August 11, 2012

Kenapa Itu? Dan Kenapa Ini? #1

   Disebabkan aku ni seorang yang langsung radikal, maka aku selalu buat bende2 yang orang lain x buat atau x into. Dah tu pulak aku ni bukan jenis yang amek kisah pasal trend ke apa. Jadi ruangan khas ni(tengok tajuk) dibuat untuk menjawab persoalan yang awkward bagi setiap manusia yang aneh melihat fikrah aku. Bese a. Budak sekolah, mesti a kena ada itu ini kan? lagi2 masalah. Masalah mengalahkan PM nak buat kempen. pfft.

   Anyway, aku ada terlalu banyak persoalan untuk dijawab. Tapi aku akan jawab mana soalan yang mendapat sambutan. Hahahahahhahahaha.... guess what huh? Ya, yakni nya ramai yang selalu tanya aku soalan camni,

''pasal kau x kapel Black?''

''nape?''

''kau kan dah senior, buat cerita jiwang sikit, ni citer ROCK je.''

''oh...''

   So skang itulah die situasi yang sangat aku bosan sebab dah terlalu banyak kali orang tanya. Anyway aku malas nak mengarang, so aku tulis point to point je.

1) Sebab aku setia pada komrad aku- Kau x perlu citer apa perasaan aku bila orang yang aku suka pn orang yang komrad aku suka jugak. Then apa lagi bila orang yang aku suka tu tunjukkan tanda2 positif kat aku depan komrad aku yang masih sayangkan die. 

2) Aku malas nak susah kan diri sendiri- Aku x kisah nak kawan dengan perempuan, tapi bila dah kapel ni, masalah yang kalau takat kawan bese2 cam x de makna tapi bila kapel sebesar zarah pn terasa berat. Tu x campur masalah yang orang sekeliling bawak kat kau lagi.
3) Kasih aku mahal- Bunyi menggelabah. Memang menggelabah pn. Then sebab apa kasih aku mahal? pasal aku tengok perempuan sebagai sesuatu yang berharga, cuma perempuan yang bernasib malang je layak aku sayang.

4) Perkapelan ni x adventure- Ya, memang betul! aku bagi situasi, dengan komrad, kau berjuang bersama-sama meredah getir, menyusuri perih, mengharungi jerih. Tapi bila berkapel, it's all bed of roses.

5) Sosial dengan perempuan jadi strict- Entah aku pn x paham kenapa, kalau aku tengok orang dah kahwin pn laki die boleh matang dengan bini die. Tapi kalau budak sekolah kapel, nampak kesayangan die baik dengan orang lain pn dah menggelabah.

6) Dah ada orang yang sentiasa bersama- Komrad, keluarga. Aku ada semuanya. Tapi kenapa masih memerlukan kasih orang yang kau baru kenal dan orang yang baru berjuang dengan kau? Hargai kasih dorang dulu baru aku akan berkasih sayang dengan perempuan.

7) Aku akan lupa matlamat perjuangan aku- Bila dah sleep on a bed of roses, kau akan lupa segalanya, lupa bumi langit kau. Apa yang kau pikirkan cuma kasih yang seumpama mimpi.

   Jadi itulah alasan aku. Kenapa aku x berkapel. Tapi jangan risau, perempuan bukan lagi punca masalah bagi aku, yang bermasalah ialah hubungan yang dinamakan couple, hubungan cinta baru x bermasalah bagi aku. Anyway aku akan lagi sayangkan perempuan itu kalau die itu komrad aku. Dan penipu a tu kalau aku kata aku x pernah cair...

6 comments:

  1. elehh.. padahal xde sape nk kau.. hahaha! k gurau... jgn amek hati.. metal heart kan.

    ReplyDelete
  2. hahahahaha... kenapa a aku x g sekolah lelaki, xyah susah2.

    ReplyDelete
  3. tak jugak. klau kau sekolah satu jenis jantina je, lain pulak yang jadi. "GAY!" aku benci benda tu. aku pernah sekolah perempuan je, then, bila menggatal sikit, diorang dah salah anggap. dan mimikirkan yang aku ni lesbian. tapi banyak juga manfaat dia. kita akan focus on study je. itu yang best. :)

    ReplyDelete
  4. ya gay... cuma aku akan jadi lelaki yang langsung x metalheart bila ada perempuan dalam hati aku, kang orang kata itu ini pulak kan. anyway bila aku lepak dengan pmpuan mesti ada orang jeles then aku mesti kena tiaw.

    ReplyDelete
  5. hahaha. asal pulak kena tiaw? masala diorang apa? JEALOUS? haha. sungguh tak matang. tulah keajaiban wanita. wuhuu. *bangga,bangga* :D

    ReplyDelete
  6. hahahahahaha... maka adapun engkau la die. seorang wanita. al- nisaa'. the maiden. die madchen.

    ReplyDelete