Powered By Blogger

Thursday, December 27, 2012

Tak de Tajuk

*Post kali ni ditujukan kepada Nurannisa Shazleen. Khas. Kalau sesiapa nak baca terpulang. Yang penting bosan. 
  • Disebabkan apa yang aku nak cakap ni terlalu panjang, jadi aku decide untuk tulis bende ni secara point to point.
  • Tapi aku rasa panjang jugak jap lagi.
  • Pasal penulisan yang hebat ni terlalu panjang sampai x dapat dipendekkan.
  • Kenapa hebat? Sebab ditulis oleh Ahnaf Irsyad.
  • Ok, then, aku harap ni kali terakhir aku tulis pasal bende ni. Pasal aku dah janji.
  • Aku dah sampaikan guna mulut, surat, then sekarang, alam maya pulak.
  • Please. Aku mintak maaf. Tapi, aku tetap kena tulis jugak bende ni. Maafkan aku Annisa, tapi tolong baca ni dengan sepenuh hati.
  • Biar aku mula sekarang. Aku x suka bermadah bahasa macam Zur Helza, semacho aku pn Afif lagi macho dpd aku, dengan paling penting aku x pandai buat kau ketawa macam Zaeiz.
  • Aku adalah aku, Ahnaf Irsyad. X suka nak mengayat.
  • Cam biasa a. Camne aku boleh sangkut dengan kau, kinda ajaib, tapi, itupun kalau kau boleh paham, aku dah tulis kat Thou Thee I Loved.
  • Kalau kau paham, ayat pertama lagi dah menerangkan segala2nya.
  • Aku sangkut kat kau sebab aku memahami apa yang kau rasa. Aku tau rasanya perit yang kau pernah rasa.
  • Ada lagi sebab, kau bukan je memahami aku.
  • Tapi kau x macam perempuan lain, semua perempuan kebanyakannya akan mengelak aku.
  • Tapi kau x. Aku selalu anggap aku ni raksasa. Tapi kau keep on mendekati, masuk dalam hati aku, kau terima aku ni siapa, kau x pandang aku macamana perempuan lain pandang aku.
  • Then dari situ aku tau, kita boleh bersama. Sebab kita boleh ngam dengan semua bende.
  • Kita menangis, ketawa, lalui semua bersama.
  • Ya aku mengaku. Bila kita keluar sama2 selalu aku sebenarnya rasa bahagia. Ini natural.
  • Then kau menggedik dengan aku, sayang2 aku apa semua. Aku mengaku. Aku suka tu. Sebab tu aku semakin mengharapkan kau.
  • Sebab bila kita menggedik sama2, aku cuma menggedik kat kau je. Perempuan lain, kalau ada sangat pn 1/100, itu pn x sangat. 
  • Kau, aku boleh menggedik dengan penuh perasaan.
  • Tapi. Aku selalu anggap kita ni kapel, walaupun bukan offisyel. Bila kau terima aku, memang aku rasa suspicious sikit.
  • Bila hari ke hari kau menggedik, manja2, sayang2, itulah die aku start percaya. Ya. Aku kapel sama Annisa. Aku balak die, die awek aku.
  • At least dalam minda aku.
  • Fast foward sebulan kemudian, aku still anggap kita ni kapel.
  • Then bila kau tweet,''single ke kapel tetap rasa sama je.'' Shit. X guna. X yah citer a camne aku rasa.
  • Kan kau pernah cakap, walaupun kita kapel x offisyel, tapi hubungan tu cuma antara kita je. 
  • Anyway, aku paham kenapa kau pikir camtu.
  • Pasal kau dah x boleh percaya sama lelaki. Kau anggap lelaki semua sucks as you see with your eyes. 
  • Ya tapi x semua lelaki sama. Kesetiaan tu sifat lelaki sejati. Bagi aku kalau lelaki x de sifat ni boleh pergi mampos.
  • Pasal kalau x de bnde ni medan perang bukan rumah die. Bukankah medan perang tu sinonim dengan lelaki?
  • Sebelum aku jumpa kau lagi, memang aku dah pegang prinsip ni: skandal cuma memurahkan harga perempuan.
  • Kalau nak diikutkan, dulu walaupun aku tau aku x kan dapat Dina, tapi aku x cari perempuan lain. 
  • Sebab memang itu style aku. 1 perempuan 1 hati. Hati aku ada satu je.
  • Walaupun dulu aku benci perempuan, aku masih menjaga maruah perempuan. Walaupun aku berdendam dengan perempuan aku x pernah tiaw perempuan.
  • Aku boleh buktikan, dengan prinsip aku. Then, kawan2 aku ada kat sebelah untuk tunjukkan kau yang aku x kan macam lelaki yang kau kenal.
  • Sudah la. Perempuan pn sama je. Kalau nama manusia. Aku dah tengok member aku kena dump.
  • Pasal perempuan die dah bosan dengan die a, x dapat terima ketidaksempurnaan die a, awek die ada skandal a.
  • Jadi sama je. X de beza. Kalau nama manusia, dan ada malicious, semua jadi. X kira lelaki perempuan.
  • Nak contoh lagi? Jangan keje dengar lagu Ella je, cuba dengar lagu Cinta Tiga Segi, Maya Percintaan, Siapa yang Rampas Cintamu, Sampai Hati. 
  • Semua tu lagu lelaki yang kena tipu dengan perempuan die.
  • Aku mengaku, aku bukak bilik pengawas, buat graffiti, semua sebab supaya aku senang nak ada alasan untuk dekat2 sama kau.
  • Kau ingat time aku bagi kunci bilik pengawas? Aku bagi sama name tag aku.
  • Kenapa aku buat camtu? Aku nak kau ingat aku selalu.
  • Sebab aku tau kau memang jenis camtu. 
  • Aku sengaja x mau amek pasal semakin lama kau pegang tag aku makin kau rasa bersalah sebab x pulangkan barang aku.
  • Ya. Dengan tu kau akan sentiasa ingat aku. Kalau boleh aku x mau amek pn tag tu.    
  • Dan, jangan jadikan lelaki yang teruk sebagai benchmark untuk kau bandingkan dengan mana2 lelaki.
  • Aku mengaku, kalau nak diikutkan, aku kapel cuma sekali. Itupun dah lama giler. 
  • Aku ni jenis yang berpegang pada kata2. Itu memang prinsip aku. Adanya prinsip aku supaya aku jadi lelaki sejati.
  • Ok ni bunyi bodo. Tapi aku mengaku. Aku selalu belek buku Zombijaya.
  • Pasal dalam tu ada surat2 kau yang penuh dengan kasih sayang. Aku nampak a.
  • Then aku simpan semua surat yang kau bagi dalam tu.
  • Bila aku rasa tu je aku baca balik surat kau. Ya bunyi bodo. X masuk akal. 
  • Aku x tau kau, tapi atas meja aku masa aku sekolah dulu penuh dengan nama kau.
  • Dalam tulisan Russia, Roman, Arab, Hebrew.
  • Tu x campur buku aku lagi, semua lagi penuh dengan nama kau. 
  • Haih... Then, maksud aku dulu, Sayang macam kawan, caring macam adik beradik, menggedik macam kekasih.
  • Aku kata macamtu sebab aku rasa kau ni kekasih aku yang aku sayang macam brothers in arm, then caringness serupa adik beradik, pada masa yang sama, kita ni pasangan kekasih. 
  • Ada masanya aku selalu pikir. Ataupun aku nak kita kekasih yang x kapel, macam Haziq. Tabik.
  • Mungkin aku kalau datang setahun lagi awal, semuanya dah in these arms. Timing aku selalu suwey.
  • Aku harap, kita boleh jadi pasangan kekasih macam yang orang sekeliling anggap dengan tengok.
  • Dalam kepala aku, 80/100 bahagia bila dengan kau, 20/100 please...
  • Aku mengharapkan kau pasal aku tau, kita boleh jadi pasangan kekasih yang hebat. 
  • Annisa, kalau hati kau dah terbukak untuk bende ni balik, please terima aku sebagai kekasih kau. 
  • Yang kau bangga sebagai balak, kawan, dengan abang.
  • Aku wujudkan syarat2 tu sebab aku x mau masa kita kapel kita akan ditimpa masalah. Ya masalah x boleh dielakkan tapi itulah usaha aku dulu merancang kita punya hubungan.
  • Aku berani sumpah, aku sendiri pelik kenapa ada lelaki yang sanggup memurahkan harga perempuan: ada skandal and the likes.
  • Aku harap kau baca ni sampai habis. Ini kali terakhir aku cuba untuk tulis bende ni kat blog ni. 
  • Aku... sayangkan kau Annisa. Sebagai kekasih, sebagai kawan, sebagai abang. 
  • Ceh. Fairy Tale betul.          
  • Aku tetap akan kembali. Suatu hari nanti, aku akan datang balik. Ya. Aku belum belanja kau teh tarik lagi.
  • X guna betul 2012 dah nak habis.

No comments:

Post a Comment