Powered By Blogger

Tuesday, December 4, 2012

Gua Punya Citer Dengan Manga-Anime

   Dulu gua selalu a jugak layan anime2 ni. Tapi sekarang dah malas. Serious. Gua pn x tau kenapa. Mungkin sebab nature gua yang x suka tengok drama2 bagai kot. Haha. Lagi2 drama melayu-indon. Dua2 sama. Mak mentua x puas hati anak kahwin sama orang miskin pastu santau sana sini. pfft. X ke senang kalau lu santau Zionis sana. Aman dunia. Eceh. Niat x menghalalkan cara. Tu gua baru citer die punya plot yang serious basi. Gua rasa yang membezakan citer indon dengan melayu cuma tahap mengarut nya je. Dengan sound efek melebih2. Ok terlanjur gua citer pasal drama indon dengan melayu ni apa kata kalau gua sambung apa yang gua nak citer. 

   Gua pn kalau nak tengok anime gua memilih. Gua x layan anime yang ada romeo dengan juliet peluk2 kissing2. Serious lame. Citer cinta yang tipikal serta bosan. Then jugak gua x layan anime yang watak utamanya budak2 sekolah rendah yang selamatkan dunia. Apa jadahnya hingus pun meleleh boleh kalahkan musuh kan. Then sebagai hipster gua jugak x layan anime2 yang mainstream. Mainly sebab die banyak buat kuasa a pele2 sume. Then sekali lagi. Watak utama nya pn budak2 jugak. Bezanya, sekolah menengah. hahaha... Serious gua x into sangat dengan Naruto ke Bleach. Die punya jalan citer senang. Naruto x sangat a pasal die thriller sikit. Pastu buat kuasa yang mengalahkan bom Little Boy dengan Fat Man(eh, betul ke gua ni? ikut sukati je) yang menghentikan WW2 dulu. Cuba lu tengok Dragon Ball a gua bagi contoh. Buat kuasa sampai ada kawah yang besar giler. Gua terpikir a kalau ada orang buat kuasa macamtu. Mau orang panas tetibe tengok kebun die berlubang pasal budak2 gaduh sampai buat kuasa.

   Then apa pulak type yang gua memang into gile? Bagi gua gua layan citer yang underrated, lagi hipster serta realiti. Gua suka citer yang boleh berlaku kat real world. Contohya citer detektif cam Kindaichi Case File ke Detective Conan. Tapi yang tu no 2. Yang betul2 gua suka citer yang penuh machismo. Baru ada piling nak tengok. Citer2 yang peringkat umur dewasa a pasal dorang x amek port sangat pasal bnde2 yang kena censored ni. Baru gempak kalau camtu. Jadi gini. Gua paling suka citer City Hunter. Serious exciting tengok citer die. Kalau lu tengok a citer ni die punya watak cara die lukis anatomi serious gempak. Kalau lelaki sume chest nak kasi besar, pastu berotot. Manly giler. Then watak perempuan lagi a real. Body memang kalau boleh nak mengalahkan body Jenifer Lopez. Fuh... serious layan.
   Cite ni pasal bodyguard persendirian. Watak utama die, Saeba Ryo dengan Kaori ni keje ni amek upah jaga orang, selesaikan kes. Yang sedap nya citer ni client die sume pompuan hot. Serious Hojo Tsukasa memang pandai lukis! Die punya anatomi sangat dewasa. Lu boleh tengok sume die punya watak body memang manly. Die punya citer mamang banyak action kejar sana kejar sini. Tapi yang x boleh blahnya si Saeba ni tembak helicopter Apache guna sebiji peluru revolver dah meletup. Mengalahkan Rambo pulak dah. Anyway, citer ni memang serious aku x kelip mata nak tengok.
   Then citer Wolf Guy: Ookami no Monshou pulak. Gua suka citer ni pasal die punya ilustrasi. Lu boleh tengok die punya mangaka pandai main2 dengan garisan untuk buat lukisan die hidup. Kalau gua baca komik ni gua rasa macam masuk dekat dalam komik tu pulak. Die punya tone, figure apa sume memang gempak a gua cakap. At least bagi gua a. Selalunya kalau manga untuk remaja die punya ilustrasi x de details sangat. Then, jalan citer die gempak. Kisah cinta antara cikgu dengan muridnya(bukan Cikgu Suraya). Watak utama die, Inugami Akira ni kira cam werewolf a hidup among the human, die punya benci manusia. Then Cikgu die pulak Aoshika ni guru kelas die. Cikgu die ni kira mengajar kelas bermasalah, jadi die kena a dapatkan maklumat pasal Inugami ni. Then x pasal2 boleh terlibat dengan anak yakuza, Dou Haguro. Satu hari ni Haguro culik a cikgu die siap rogol apa sume. Then Inugami kena selamatkan. One thing gua respek pasal komik ni la, kalau lu tengok citer naruto ke apa kalau terbakar ke kena pukul baju mesti ok. Paling x pn tinggal cawat a. Tapi citer ni kalau terbakar terus bogel. Then banyak aksi yang ganas2 cam gaduh2 pakai pedang, pistol apa sume. Ini baru a real. Baru manly dan sedap nak baca. Ok. Gua sarankan budak kecik jangan baca citer ni. Nescaya akan terpengaruh dengan aksi2 kata dalam.
   Citer GTO ni... Memang impian gua!! hahahaha!!! Sapa x nak cikgu sporting cam Onizuka kan? hahahah... Ni antara anime dengan manga paling best pernah gua tau. Die citer pasal Onizuka, budak Bosozoku nak jadi cikgu, supaya boleh selak skirt pmpuan. Citer ni serious kelakar. Kalau citer City Hunter ni lawak2 player citer ni pulak lawak die pulak sex education. Citer ni serious bagi gua inspirasi. Cikgu bodo2 cam Onizuka pn tapi die x selfish, pentingkan murid die, selalu lepak dengan budak2 die. Then paling gempak a ada murid die kena culik pastu die selamatkan. Then x leh blahnya ada satu hari budak2 die datang rumah die tetibe time tu tengah melancap sambil tengok belu. Hahahaha... gua nak dowh cikgu camni. Sapa x mo cikgu gempak camni kan? Citer ni kadang2 bagi gua idea macamana nak mengamalkan manner dalam hidup. Serious gua nak Onizuka...
   X sah kalau gua mengaku motorhead tapi x tengok citer ni. Gua berani bet a ni citer racing yang paling berjaya. Gua boleh kata jugak Wangan Midnight sedap tengok. Tapi kualiti animation die sucks. Then citer Initial D ni gua susah nak bosan tengok. Cam bisa a kalau citer pasal sports mesti ada die punya matlamat cam citer Eye Shield 21 Christmas Bowl, then Initial D pulak pasal nak siapkan Project D. Lepas projek tu habis habis a citer ni. Initial D ni pulak pasal prodigy nama Takumi, bawak kete AE86. Die join team Ryousuke dengan Keisuke untuk siap kan project D. Matlamat, menguasai zon Kanto punya racing. Die punya citer lu x yanh komen a, racing memang passionate. Gua paling suka time stage 1 dengan 2. 4 x sangat pasal x de drama. Tapi watak kegemaran gua dalam citer ni dah x popular, pasal biasa komik sukan itu a kelemahan die, lepas watak tu kalah dah x tunjuk muka lagi. Gua paling suka Kyouichi yang bawak Wira eh silap, Evo 3. Gua kalau tengok die punya style memang x yah citer a, manly. Xde a terlebih hot cam Ryousuke. Anyway, gua boleh kata gua paling bersemangat tengok citer ni. peh. X leh blah bulan lepas a Stage 5 dah keluar. pfft. Animax Malaysia pulak x siarkan. Arrgghh!!! gua tension!!!
   Kalau gua dengar sesiapa gelak tengok Doraemon pecah muka lu gua hempuk. Gua paling benci kalau ada orang kutuk Doraemon. Serious. Citer ni lejen giler. Gua boleh kata citer ni sama dengan Dragon Ball, pasal semua orang kenal, dan semua orang pernah tengok dan semua orang suka. Kalau nak diikut kan memang a Doraemon ni x kena dengan taste aku kan tapi gua memang suka citer ni. Hahahaha... sejak kecik baca komik Doraemon je sampai ke besar a melekat. Anyway, gua suka citer ni pasal die punya alat2 memang impian gua. Dunia dalam cermin a, pintu sukahati, dan anything yang lu boleh imagine. Tapi gua paling suka die punya filem. Serious selain seronok die punya jalan citer die banyak menerapkan pelbagai unsur keilmuan dalam citer die. Kira fiksyen2 pun x de mengarut giler2 kan. Ada a jugak gua boleh masuk dalam kepala yang baik. Gua ingat lagi dulu member gua tiaw cikgu die, tanya mana tau, jawab nya baca Doraemon. Peh mau merah muka cikgu die. X lupa, dulu gua ada sorang cikgu yang dah khatam baca Doraemon. Sume pasal citer Doraemon die tau. Lu cakap je. Then sebagai cikgu sains die selalu suruh budak2 die baca Doraemon. Hat off to you Cikgu Nurul!

 So itu lah die gua punya taste terhadap manga-anime. Gua x layan yang mainstream pasal watak utama die kurus nak mampos. X nampak kuat. Pastu kalau citer cam Gundam kalau lu tengok, budak umur 16 boleh selamatkan dunia. apa kejadahnya gitu? Kalau real world memang x jalan a. Oh ya ada ke citer Naruto budak umur 16 boleh jadi ketua kampung. Then gua memang suka citer yang real. Baru a betul namanya cerita. Tapi anyway, gua sekarang dah x de nafsu sangat nak layan mende2 ni. Entah gua pn x tau pasal. Then, gua dah ngantuk.
 
  

No comments:

Post a Comment