Powered By Blogger

Saturday, December 29, 2012

Der Mann: Badass

   Ya, ada banyak lelaki yang kita boleh jumpa kat dalam dunia ni. Ada 3 bilion ya perempuan. Anyway, x semua yang dalam 3 bilion tu sume lelaki sejati kan? Berapa ramai mak nyah kau jumpa kat KayEl sana? X yah cari. Dorang datang sendiri. Pergi a amek bas kat Pasar Seni sana. Hm... muka, cute. Body, pfft. Aku bersyukur sebab x disfungsi ereksi. Tetibe, ''bang... saya nak pergi Klang.'' *dalam suara orang meneran. *BBBBBBBBRRRRRRREEEEEEEEEWWWWWWWWKKKKKKKK~~~!!!! SIALAN! Sekali nyah da! Ok. Situ kau boleh nampak betapa mereka bersepah dimana sahaja macam tahi manusia dalam tandas sekolah. 

   Then, seriously, aku terfikir. Kat mana sekarag ni kita boleh jumpa semangat lelaki sejati? Ada banyak pn yang macho giler aku jumpa, tapi none of them are badass. Ya. Sifat kelelakian semakin berkurangan. Adakah ini sebab lelaki banyak dah disfungsi ereksi pastu kena rejek awek then segan pastu transex? Pfft. Aku pn sama, kalau kat sekolah, memang susah nak cari lelaki sejati yang betul2 lelaki sejati. Then, lelaki sejati dalam mata aku siapa? TaeYang? Lelaki yang pakai spek mata dengan shirt butang sampai atas? Gaylord yang body hot giler pakai baju ketat2? Wan Zack Haikal? Robert Pattinson? Ramsey Gordon? Pfft. Ok ini mata2 yang selalu aku nampak dipuji2 a kat Tweeter. Ini pandangan perempuan.

   Oh ya. Kenapa ya, sebelum aku citer what a REAL MAN should look alike baik aku citer dulu apa yang berlegar difikiran aku mengenai taste perempuan sekarang. Aku mula perasan, sejak tahun 2009. Seolah2 ada gelombang yang dah break the old tradition. Semacam taste perempuan dah mula mengarut. Aku tak tau kenapa. Then, ke-bandwagon-an meleis terserlah bila K-pop menular macam wabak black death. Contohnya, Tae Yang. Bagi aku a, muka die x de a macho mana. X nampak lelaki sangat pn kalau bukan kerana rambut mohawk die. Tapi pfft. ok. Die lelaki. Die punya six-pack buat aku menangis. Anyway, in many sense bagi aku Korean tetap x nampak manly. Pasal dah a putih bersih, muka surgery, suara pulak meggedik2. Kenapa perempuan suka? Comel katanya... Mungkin a. Nampak macam pegang tukul x pass je...

   Then, lelaki nerdy. Anehnya, ada jugak perempuan minat. Kalau zaman 50-an ke 60-an, perempuan suka lelaki yang pakai jaket kulit, bawak motor cafe' racer, rambut sikat kebelakang. Yet, dorang dipanggil ROCKER. Then satu lagi kaum, dipanggil Mode. Modern. Dorang ni dipanggil Modern pasal dorang pakai smart, pakai necktie, shirt butang sampai atas, pakai blazer. Dorang ni dikatakan fashionable. Zaman tu dorang ni sama level dengan ROCKER peratus diminati, jadi x de pape pn. Kalau korang nak contoh Mode, dorang ni Beatles. Then kalau bawak motor, dorang bawak vespa, x liar cam ROCKER. Keturunan budak2 Mode ni, Geek. Ok seriously aku memang x into dengan budak2 Geek. Dorang nampak nerd. Aku cakap ikut pengalaman, dorang yang nerdy ni selalunya selekeh. Pelik. Tapi perempuan suka jugak. Pastu kalau pn a aku x rasa nerdy ni boleh protect perempuan pasal dorang semua nampak lembik(ikut pengalaman aku a). Kadang2 dorang gaya cakap pn macam lain macam. Jadi is there any way they can convince women to have them as their balak? Logik akal aku x, tapi logik akal perempuan sekarang YA. Ok gua dah start mental dah ni.

   Seriously, aku mengaku. Aku jeles dengan budak2 gay ni. Dorang... at least appearance... Manly! Aku x boleh nafikan yang gay ni pandai bergaya, metrosexual, athletic, dengan menarik. Then, gay ni muka dorang semua cool. Dorang semua memang kau x yah citer a, more than meet the eyes. Aku dah x boleh nak give any fuck a pasal dorang sebab dorang memenuhi segala ciri2 luaran lelaki sejati, kecuali dorang punya nafsu... Anyway, perempuan ni kadang2 menggelabah bila tengok, contoh, kalau dalam team bola tu, ada sorang malaon hensem. X yah citer a, perempuan sokong Malaysia pasal Wan Zack Haikal, perempuan sokong Portugal pasal CR. Jadi korang nampak x kebangangannya disitu? seriously, aku bukan kata dorang x de taste, sebenarnya dorang la taste betul, athlete body hot, hensem, banyak duit. Tapi citer sekarang korang perempuan nampak sangat murah bila buat camtu. Tergedik2. Jadi lelaki pn kalau tengok akan kata, ''woi, kalau nak tengok bola tengok la bola, bukan lelaki hensem ngok!'' Kata seorang balak yang jeles awek die jerit2 Wan Zack Haikal. 

   Then, bagi aku, kalau Asian, comel, Mat Saleh macho. Cam Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger ataupun Vin Diesel. TAPI. Sejak akhir2 ni aku rasa Mat Saleh dah x macho. Perempuan taste die berubah. Kepada lelaki yang muka serupa model dari lelaki. Dia, Robert Pattinson ke Edward Cullen rasanya a yang muka x manly. Pfft. Aku x nampak machismo dalam diri die. Die nampak macam model. Bukan lelaki. Ada satu gambar kat fesbuk ni kata, ''Train to look like Arnold Schwarzenegger, but girl like dude in Twillight.'' KUDO! Memang. Aku setuju 100/100. Perempuan suka lelaki jambu. Kenapa? Ok cenggini. Back to the real world. Perempuan suka mat jambu mainly sebab die hensem. Bukan, comel. Bagi aku jambu ni muka mesti bersih, putih2, rambut lurus pastu buat rambut Anime. Mulut manis. Itu pasal perempuan suka. Sesetengah perempuan die memang x suka tunggu lama2.

   Dorang sekadar nakkan kebahagiaan tu dengan cepat. Ok tutup citer. Kang ada yang butthurt. Anyway. Perempuan x tengok sangat lelaki yang flirt guna action, daripada lelaki yang mengayat manis, sebelum kena dump. Sakai. Then, siapa lelaki yang ideal bagi aku? Kalau aku, die mesti gay yang straight. Ada macho. But in some case, real man is a badass anyway. Ya. Lelaki yang bontot jahat susah nak cari. Bukan susah, cuma dorang ni tersembunyi. X ramai perempuan yang boleh jumpa lelaki bontot jahat. Ok, Badass ni maknanya, lelaki yang ok tekan ni. Lelaki bontot jahat ni selalunya x suka sangat give any fuck bout something. Die bukan bandwagon. Die ni selalunya akan tunjukkan sesuatu contoh kasih menggunakan action. Tapi die x kan menggelabah apa action yang die dah buat. Die ni bertentangan dengan poser. Dipendekkan citernya die ni x berlagak a. Serious, lelaki bontot jahat ni x de rupa yang tetap. Die boleh jadi ROCKER, boleh jadi Mode, boleh jadi Geek. 

   Ok aku bagi contoh situasi:

Kat satu parti ni, ada kapel ni partying. Then tetibe balak die yang hot muka jambu mulut manis tetibe buat hal sama awek die. Awek die fed up a pasal dah banyak kali kena benda sama. Awek die cakap, ''leave me awhile, I want to get fresh air,'' then awek die cari satu port ni kat bar. Die duduk sebelah lelaki bontot jahat ni. Then awek ni layan la lelaki bontot jahat ni. Lelaki bontot jahat simply jawab, ''You should not talk to other man when you have boyfriend,'' Awek ni pulak heran bila tengok lelaki bontot jahat tau die ada balak then tanya kenapa jawab lelaki bontot jahat, ''I can see from your action.'' Tetibe, balak awek ni menyibuk. Die emo. Die angkat kolar lelaki bontot jahat. ''How dare you touch my girl!'' Then, balak awek tu nak tumbuk lelaki bontot jahat tapi lelaki bontot jahat elak. Pastu die tumbuk balak awek ni sampai jatuh sambil cakap, ''You should not pick up a fight in a crowd,''. Pastu lelaki bontot jahat blah dari situ. Then crowd tepuk tangan cakap, ''He such a badass! Don't mess with him!''. Tapi lelaki bontot jahat ni buat bodo dalam hati x ngaku tu.

   Sekarang korang dapat makna lelaki bontot jahat? Ok. Kalau perempuan kau nak lelaki bontot jahat, sila jangan berharap. Dorang memang x minat dengan bnde2 ni selalunya. Dorang cuma buat what they think right. Dorang berpegang pada prinsip dorang. Kalau korang nak die, korang kena berusaha untuk mengenali die baru korang boleh dapat. Itupun nasib baik korang a. Lelaki bontot jahat memang susah nak try. Tapi kalau dapat, Alhamdulillah. Nescaya korang punya hubungan bertahan lama. Lelaki bontot jahat ni setia die tinggi. Then die ni selalunya bukan lelaki yang korang jumpa kat pavi atau mekdi. Korang jumpa die kat mapley instead. Anyway, siapa badass yang aku tau? Clint Eastwood. Baik korang ngorat die dpd korang ngorat mat K-pop. Tapi citer sekarang ni mana nak cari lelaki bontot jahat ni? Seriously kalau ada pun aku kenal, Afif sorang je. Lain2 sume ada la sikit2 ciri2 kebontot jahatannya, tapi x lengkap. Kepupusan lelaki bontot jahat jugak bermakna lelaki sekarang x bermaruah, x bertanggungjawab dan x setia. If only kalau lelaki sejati masih mahal lagi istilahnya... 

No comments:

Post a Comment