Powered By Blogger

Saturday, May 4, 2013

The Metal Hearted

   Then, rasanya sesiapa yang dah biasa baca blog aku tau, nama blog yang admin die nama Ahnaf Irsyad tajuknya The Metal Hearted. Kebanyakan isi die controversial. Sah2 ramai butthurt. Tapi ada jugak yang setia baca blog The Metal Hearted ni, contohnya yang nama blogger die Annisa Shazleen. Budak kecik. Budak sekolah yang baru nak amek PMR sedangkan dah 3 tahun bende tu aku buat dulu. Then die ada a dalam 6 inci lagi pendek dpd aku. Paras bahu rasanya. Perangai? Hm... mudah eksaited, environmentalist dengan... heh. eh eh! Aku ni nak citer pasal The Metal Hearted ke citer pasal Annisa?

   Ok ok. back to the main topic. Mungkin nampak luarbiasa untuk aku de-Metalization blog aku ni. Yela. Segala perkataan 'Metal' dah dibanished dari blog ni. Biarlah aku jadi diri sendiri. Then, apa sebenarnya Metal Heart ni? Apa kaitannya dengan aku? Kenapa gelaran tu sering diasosiasikan dengan aku? Itulah die apa yang aku nak sembang dalam post kali ni. Semuanya bermula 3 tahun yang lepas, lagi spesifik, hm... entah, okla gini. Sejak zaman aku sekolah dulu. Dan yang pastinya, perjalanan aku sebagai budak sekolah terlalu epik. Sebab tu wujud dalam blog yang giler gempak ni. Then, citernya bermula masa aku amek PMR dulu.

   Masa aku baru masuk sekolah menengah dulu aku selalu cakap kat diri aku, perempuan x bawak apa2 makna dalam hidup. Cukup sebagai pelepas nafsu. Aku mengaku dulu masa aku 14 tahun aku dah main dengan awek lama aku. Yela, die mintak kapel, aku bagi aku x de maksud lain perempuan bagi aku, jadi pelepas nafsu a. Anyway, then, Hikayat Metal Heart bermula sebab perempuan jugak akhirnya. Sebenarnya Metal Heart bagi aku bukan nama timangan ke apa, tapi sebenarnya nama prinsip yang aku buat, yang dalamnya ada banyak falsafah. Aku malas nak list kat sini, sebab semua yang tertulis kat blog ni semuanya falsafah prinsip Metal Heart.

   Sebenarnya aku buat prinsip ni untuk buatkan aku lagi matang, dengan untuk lupakan semuanya. Dan walaupun prinsip Metal Heart ni semacam memberi harapan baru untuk aku, tapi aku tau, suatu hari nanti tetap akan tumbang. Macam Soviet Union. Aku pn tau, perempuan akan tumbangkan MetalHeart. Cuma aku x tau perempuan jenis apa yang akan tumbangkan. Memang selama MetalHeart melekat dengan aku, semua nampak macam berjalan lancar. Die nampak macam perestroika&glastnost. Idea nampak elok, tapi reality is the name of the game. Cuma reality yang menjadi bukti bahawa prinsip tu betul2 efficient ke x. 

   Aku x rasa yang MetalHeart ni efficient. Aku tau jugak tau yang MetalHeart akan jatuh. Dan sejak tu aku mula berkawan dengan perempuan. Aku mula open hati aku untuk perempuan. Aku 1st thing bukan jenis yang mudah jatuh cinta. Lama sudah baru aku jatuh. Tapi ego sentiasa diasosiasikan dengan aku walaupun aku dah bukak pintu. Mungkin sebab aku masih refuse untuk kongsi perasaan aku dengan perempuan. Aku masih dibayangi dengan kesunyian. Sampailah... pertemuan yang aku x jangka. Aku x pernah jangka yang perempuan jenis Annisa aku akan jatuh. Aku dah predict. Cuma aku x sangka dan baru sedar, lelaki x akan hidup tanpa perempuan.

   Sejak itu aku sedar yang sex bukan kegunaan perempuan untuk wujud. Perempuan, dia yang memberi ketenangan kepada lelaki. Akhirnya aku sedar. Ini semua adalah nature. Aku macam dikejutkan dari tidur. Akhirnya aku paham. Memang sikap perempuan macam sebab itulah apa yang lelaki perlukan. Ya. Aku mengaku. Aku perlukan perempuan. Sebab tu aku mansuhkan segala metal dalam diri aku. Jadi neutral. No more fake personality. Just me, and the world. Aku akhirnya... menyerah kalah kepada lumrah. Sebab itu bende dah memang bertapak dihati aku. Macamana Icarus cuba untuk ke langit, sama macam aku buat. Langit ialah hadnya. Jangan lebih had atau mati. Ya. Dan akhirnya aku belajar untuk terima tu sume.

   Dan, Annisa, ialah perempuan yang bukak mata aku. Perempuan yang sayangkan aku. Kisah hidup aku berubah lepas die muncul. Aku tau, perempuan inilah yang aku perlukan! Selamat tinggal, Metal Heart.

No comments:

Post a Comment