Powered By Blogger

Friday, May 10, 2013

Apologize II

Aku x tau.
Entah camne. 
Tapi aku blank.
X tau apa perlu dibuat.
X tau mana arah nak pergi.

Ceh.
Aku rasa aku tau.
Mungkin sebab aku takut.
Yela, berani kerana benar, takut kerana salah.
Aku tau, aku pengecut.
Kenapa aku takut?
Bukan ke aku ni lelaki sejati?

Jadi citer sekarang kenapa aku takut?
Ya, aku bersalah.
Aku takut untuk bersemuka dengan kau.
Walaupun secara virtual pn tangan aku masih menggigil.
X sejuk pn hari ni.
Awan pn x mau hujan hari ni.
Panas ada a.

Aku tau, sebab...
Memang aku bersalah.
Sebab tu aku takut.
Sikit pn kau x senyum.
Lagi aku takut
Sebab aku bersalah.
Bukan ke takut kerana salah?

Aku tau.
Terlalu banyak aku mintak maaf.
Aku pn tau jugak.
Yang aku...
Dah terlalu banyak buat salah kat kau.
Sebab tu aku takut.
Salah aku terlalu banyak.

Aku harap... kau boleh terima maaf aku.
Walaupun untuk kali yang keberapa.
Mungkin kau dah bosan dengan ayat ni:
''Manusia x sempurna''
Ataupun:
''Manusia memang selalu buat kesalahan''

Aku teruk.
Aku langsung x ubah diri aku.
Aku x belajar pn dari kesalahan aku.
Tapi... tolonglah.
Terima aku seadanya. 
Sebab... aku sentiasa terima kau seadanya.

Aku... walaupun kau x mintak maaf pn.
Aku tetap maafkan kau.
Tapi... aku rasa serba salah.
Akhirnya... aku cuma seorang lelaki.
Lelaki tipikal yang kau sentiasa jumpa.
Tolonglah, Annisa:

Aku... mintak maaf, walaupun untuk kali yang dah x terkira.
............................................

Ahnaf Irsyad,
May 10, '13, 2008 hours.

No comments:

Post a Comment