Powered By Blogger

Sunday, November 25, 2012

Ustaz Seleberiti

      Ke-bandwagon-an meleis jelas terserlah bila figure ni keluar. Aku memang x de masalah sangat a dengan Ustaz Azhar Idrus, ok, tapi berbalik kepada tajuk dulu, aku akan citer ni kemudian. Aku bagi situasi dulu:

   ''Uih! jangan sambut hari ibu a!!''

   ''Pasal?''

   ''Ustard Azhar Idrus kata haroomm!!''

   Pfft. Oh. Bapak kau kata kau offense, UAI kata, terus jadi hukum. Apa lu ingat die ni keje buat fatwa ke? Macam die dapat sign dari langit ke ada malaikat bagi wahyu kata camtu? So sekarang itu lah die situasi die. Ustaz tepi jalan tu kalau nasihat x masuk, bukan takat x masuk, x percaya pn. Tapi sekali UAI bersabda nah! terus jadi fatwa. Sekarang apa kejadahnya UAI ni korang pandang semacam die tu maksum, suci, macam die tu direct je dapat arahan dari langit? Die sendiri pn x bangga a kalau korang bangga sangat dengan die. Orang lain pn ustaz tapi korang x de a nak dengar sabda dorang. Sekali UAI cakap pulak terus ikut.

   Yang aku peliknya korang dengar sangat cakap die tu korang x buat kajian, terus masuk. X de nak check sana sini google ke MPH. Then korang dengan buta nya terus ikut die. Aku x kata pn yang die cakap semua salah. Yang aku maksudkan korang semua ni bandwagon. Nak tau apa tu bandwagon sila google, kalau perlu. Then hari tu ada a UAI cakap, transplant organ tu haroomm. aik? apa kejadahnya haroomm? die x de mention pn fakta sains yang kata transplant organ tu haroomm. Kalau macam babi tu haram aku boleh a masuk, pasal babi memang kotor. Then, Ribena haroomm. Ni lagi tttuuuttt*. Sebabnya? Alcohol. 

   Oh kalau alcohol tu haroomm kenapa masih pakai lagi minyak wangi pak Arab yang sebatu dah boleh bau die punya wangi die? Then hari tu satu Malaysia, at least kat fesbuk user, Hari Ibu tu haroomm!! Kenapa? UAI kata. pfft. Die kata je terus kau sedut. Kalau aku a jadi UAI memang boleh buat duit a. Ceh. Aku baik, X commercialize agama. But if I could, I'm richer than Bill Gates. hahahahaha... Hari Ibu tu katanya haroomm pasal nak menyambut tuhan ibu orang Greek. Citer sekarang ni aku tanya kau. Ada ke orang yang sambut hari ibu tu pray to so called 'tuhan ibu' masa dorang sambut tu? Lagipun kalau pikir logik kan baik kalau ada hari yang istimewa untuk ibu. Yela tiap hari pn kita kena buat baik kat ibu habis tu citernya sama jugak kau sambut birthday kau. 

   Hari lagi x leh blah, ada orang tweet:

   ''K-Pop tu haroomm pasal ini strategi Israel untuk melalaikan umat Islam- UAI''

   Bitch Please!!! K-Pop memang a melalaikan tapi x yah a asal x baik je sume kau nak bantai Israel/Jews. Habis tu kau tengok belu tu x baik jugak kan? macam tu aku boleh a kata yang kau ni Israel pasal kau buat perangai 'Israel'? Gitu? Betul la kan? Dipendekkan citernya korang memang bandwagon. Korang x de pendirian. Korang cume ikut cakap orang tanpa korang buat research kebenaran kata2 die. Ok. Tapi aku cakap camni bukan aku kata UAI tu 100/100 tipu, maksud aku yang aku offense korang punya perangai yang x de pendirian. Korang memang bandwagon, sebab korang x pernah baca buku, walaupun google. Tu a, kalau google pn cari Maria Ozawa. Nak cover, tab satu lagi pasal UAI punya ceramah. pfft.      

No comments:

Post a Comment