Powered By Blogger

Tuesday, November 13, 2012

Kenapa Itu? Dan Kenapa Ini? #5

   Aku x ingat last post aku bila. Rasanya ada dalam sebulan kot aku hiatus. Anyway kau boleh tengok sendiri kat last post aku bila hantar. Hm... sejak2 ni aku rasa hidup aku lain. Maksud aku social aku. Otherwise sama. Aku ingat lagi, 3 tahun yang lepas aku masih lagi malaon yang keras kepala, ego melangit. Then my greatest foe, women. And that leave them wondering, why that so? Apa? kenapa kau benci perempuan? senang. Aku malas nak citer panjang2, cukup a point-to-point:

  • perempuan kuat berdrama
  • perempuan pandai menyusahkan hidup aku
  • perempuan nak handle lagi susah dpd handle lembu
  • perempuan berlagak
  • perempuan kuat emo
  • perempuan sangat undependable
  • perempuan nak lelaki ikut cakap die je
  • perempuan x tengok action instead of words
  • perempuan ni kalau kapel banyak menggedik
  • perempuan... X BOLEH DIPERCAYAI.
   Well, that was my old faith. Disebabkan alasan ni, aku rasa x selesa bila dekat dengan perempuan. Semuanya dah takdir, kalau lelaki dilahirkan untuk menjadi pemimpin, kenapa perlu lelaki mesti ikut cakap perempuan? Itu bullshit. Macam member aku, punya nak ikut hati awek die, nah, rm80 habis keluar sejam dengan awek die. Tu baru makan. Belum citer lain lagi. Anyway, disebabkan bnde ni, aku prefer untuk kawan dengan tomboy. Hahahahaha... dan awek PKBM juga... Dorang ni bagi aku sedap nak layan.

   Pasal dorang x amek port sangat pasal drama2 kehidupan yang lagi mengarut serta bodoh dpd citer indon. Aku suka dorang. Secara jujurnya, dorang boleh get along dengan aku tanpa sebarang masalah. Aku boleh layan die macam biasa. Aku x perlu cakap dengan dorang dengan nada yang sepatutnya cakap dengan perempuan biasa. Sangat senang. X perlu nak rangka ayat yang lagi sedap dpd ayat Sulalat al-Salatin. Nak mencarut, citer bnde bodo2, buat project, no hal.

   TAPI. Ya. X semuanya kat dunia ni yang bagus perfect. Walaupun Bugatti Veyron yang dianggap kereta terhebat pn ada kelemahannya yakni nya hanya kereta2 sultan. Then apa masalahnya aku dengan tomboy ni? senang. X boleh nak buat kekasih. Dipendekkan citernya, untuk keje2 yang x mampu dilakukan oleh lelaki dorang ni x reliable. Dorang x menggedik, dorang x berdrama. Dorang kurang sifat perempuan pada zahirnya a. Tapi tu x menyusahkan aku sangat sebab aku x pernah terfikir nak dekat dorang. 

   Anyway, itulah die perempuan sejati. Walau macamana pn tetap karma, aku tetap akan sangkut kat perempuan sejati walaupun dorang ni menyusahkan kau. Kenapa? Sebab aku boleh bermanja2 dengan perempuan sejati. Dorang ni boleh dikatakan sayang tu memang lumrah dorang, jadi memang sedap a kalau nak berkasih2 ni. Dorang akan take care sume bagai. Ah kau tau2 je a. Geli aku nak citer. Tapi itulah die, Kasih sayang dorang, menyebabkan aku lupa perjuangan aku.

   Membuatkan aku lupa diri, buta, bodoh, hilang keyakinan. Paling penting, x de life. sebab tu aku malas nak bertarung di arena cinta. Ceh... berfalsafah sekejap. Dipendekkan citernya perempuan pada masa yang sama melemahkan aku in another perspective. Ceh. Perempuan... memang menyusahkan aku. Dari segi emosi ke jasmani, sama je. Tapi sejak kedatangan D, semuanya jatuh. Ego aku, jatuh. pfft. Terima kasih kerana menjadikan aku macamni.           

No comments:

Post a Comment