Powered By Blogger

Thursday, November 29, 2012

Anti Kepada Yang Berlainan Jantina

   Perbandingan ni jangan risau. X de offensive pn. Yang penting ini apa yang gua alami setelah bergaul dengan kedua2 belah pihak(eh eh, sejak bila gua kawan dengan perempuan ni?). Jadi kalau lu orang ada yang x puas hati boleh komen sama gua kat petak bawah post ni. So apa kata gua mulakan diskusi ni dengan pihak lelaki dulu. X kisah a ada yang setuju ke x dengan gua punya pandang pasal apa yang menyebabkan bnde ni, asalkan lu paham, dan komen kalau ada yang x kena.

SEBAB2 LELAKI BENCI PEREMPUAN:
  • Perempuan ni kalau boleh sume nak perfect
  • X bagi peluang kepada lelaki kalau lelaki buat salah
  • Kalau dah kena reject dengan perempuan memang susah nak bawak nego
  • Menyusahkan
  • Perempuan susah nak paham apa yang lelaki cuba sampaikan
  • Keikhlasan lelaki cuma dinampak dari perkataan je
  • Lelaki benci kalau gelpren die ada skandal, walaupun lelaki tu ikhlas
  • Perempuan ni kalau boleh all the time nak kan perhatian, tapi laki x de masa pasal sibuk bekerja
  • Kena layan macam puteri, kalau nak cari yang kuat susah
  • Mesti pernah kena tipu dengan perempuan kalau x x kan benci
  • Perempuan suka buat lelaki syok sendiri
  • Perempuan kadang2 talam dua muka

   Ok itu sepengalaman gua a. Gua pn tau rasa nya bila dah benci giler dengan perempuan ni pasal gua pn dulu benci giler. Anyway kalau lu orang rasa x cukup ke x betul, lu boleh komen kat bawah. Sekarang perempuan punya turn pulak(giler x jentel gua ni, perempuan punya turn kat bawah, eceh, bagi lelaki jalan kat depan, papehal laki dulu mampos kena bunuh kan?).

SEBAB2 PEREMPUAN BENCI LELAKI:

  • Balak lama die mesti pernah reject tanpa sebab, paling logik pn pasal dah bosan
  • Poket kosong
  • Disfungsi Ereksi
  • Perempuan selalu kena tipu dengan lelaki yang mengayat2 janji bagai tetibe kena dump
  • Balak ada skandal
  • Jeles, nampak balak baik dengan kawan perempuan je dah menggelabah
  • X mau percaya lelaki sebab dikatakan lelaki pandai menipu, berlakon, dan lidah bercabang
  • Bila balak die x layan sikit mula a nak negative thinking
  • Padahal x tau yang balak die tu tengah bagai nak rak cari duit belikan die LV

   Jadi? lelaki kalau rasa x puas hati boleh komen manakala perempuan kalau rasa x cukup boleh tambah list tu. Anyway, yang aku boleh ingat ini je a. Ada banyak lagi sebenarnya. Jadi ni die list yang neutral.

SEBAB2 NEUTRAL KENAPA LELAKI DENGAN PEREMPUAN SAMA2 BENCI:
  • Kena reject tanpa sebab
  • X jujur terhadap kekasih
  • X matang
  • Suka berfikirang negative
  • X suka berfikir panjang
  • X mau nego
  • X sporting

   Tapi kalau nak diikutkan gua benci ayat, ''ada la tu yang lagi baik,''. Selalunya orang akan cakap ayat tu bila dah kalah. Jadi tu ayat looser. So pe conclusionyya? Senang. Pikir secara asas. Lelaki sejati ada 9 akal 1 nafsu, perempuan ada 9 nafsu 1 akal. Jadi camni a. Gua bagi contoh, perempuan nak prince charming yang perfect giler, pasal he got everything, so it tells us yang perempuan ni sangat lusty, tanpa die memikirkan mana tau prince charming tu ada kahwin lagi ke. Cuba lu pikir, nama pn prince, mesti ramai peminat, sah2 peminat2 die tu ada lagi yang better than you do kan? Jadi make sense kat situ yang perempuan ada 9 nafsu, Akalnya yang satu tu? tu, bergantung pada die punya decision.

   Lelaki pulak? Ok lelaki ada banyak akal tapi cuma nampak time die try perempuan tu je la. Contohnya die akan buat sesuatu yang spesel untuk perempuan die. Die kalau boleh akan buat something yang one of a kind that nobody have seen it. Just for the one he'd loved. Tapi. Ada tapi2 pn. Macam biasa, lelaki juga pandai mengguna kan nafsu die untuk 'tunjukkan' kasih sayang die. Bukti? Ayat die yang manis2. So lu orang pn paham2 kan je la. Gua dah malas nak citer lebih2. Yang penting, lu tau apa yang lu buat. Dan... lelaki yang ikhlas x kan mengayat kat perempuan die, instead of membuktikan dengan perbuatan, yang x semestinya boleh akal perempuan perasan.                          

No comments:

Post a Comment