Powered By Blogger

Tuesday, April 9, 2013

Junior-Junior ku Sayang...

   Ehem. Ceh. Kalau lelaki sejati yang macho lagi manly nama Ahnaf Irsyad, paham2 je a. Mula cakap x, last2 ye jugak keluar. Amacam cally-ng kan? Pfft. Dulu punya bajet aku cakap, ''ceh! Aku x rindu langsung a sekolah. Ada apa je bye? kahkahkahkah... mengarut!'' Beberapa bulan lepas inilah die ayat yang keluar dari mulut aku. Konon dah puas jadi budak sekolah. Last2... Rindu jugak kan sekolah? Yeah...

   Apa yang aku rindukan bukannya kelas ke buku edmet yang serupa jampi serapah nak seru pebende aku x tau. Tapi aku rindukan saat manis bersama manusia yang berada disekolah. Basically sebenarnya remaja memang xde kawan lain selain budak sekolah. Sebab hidup die dihabiskan masanya kat sekolah. Sama macam orang keje. Manusia yang die kenal ialah manusia yang ada kat tempat keje die.

   Then, sebagai pengawas sekolah jugak, aku banyak kenal orang. Kawan aku tertumpu kat pengawas kebanyakannya. Sebab aku pengawas. Tapi aku x baik sangat dengan pengawas sama batch dengan aku (kecuali Fish dengan Zaeiz, aku dah kawan dengan dorang sejak aku belum jadi pengawas lagi). Aku baik dengan budak fom 3 masa aku fom 5. Entah kenapa aku pn x tau. Then kitorang dengan junior2 memang banyak buat project.


   Dua orang malaon kat atas ni nama Nadesh dengan Asip. Dorang ni yang paling hyper dalam banyak junior2 aku. Lagi2 Nadesh. Kalau boleh sumenye die eksaited. Yang Asip ni pulak kalau dah masuk air pfft. Aku sebagai senior yang gempak lagi baik hati hanya mampu menutup muka bila dah mula skill die... 


   And then kau tengok budak pmpuan kat tepi sekali tu, yeah, tu nama die Athira. Kalau nak segala maklumat dari bila cuti ke siapa period hari ni, yeah, die aku cari. Selalu kalau time ponteng perhimpunan jaga belakang blok ke kantin time perhimpunan mesti kena dengan citer gossip die dengan Asip dengan Udin. Kahkahkah... yang penting, die ni penuh dengan info terkini. 


   Sebelah Nadesh ni die lah udin. PA aku. Kadang2. Selalunya kalau aku nak ponteng ke buat project die dengan Asip ialah orang wajib yang aku cari. Pasal sah2 dorang akan ikut. Yes dorang ni boleh pakai, tapi xsemestinya boleh harap... pfft. Aku suruh buat video die pegi tangkap gambar bodo2 macam korang tengok kat gambar ni...  Senior jugak kene... huhuhuh...


   Ok. Walaupun basically junior aku kebanyakannya pengawas, tapi ada segelintir jugak yang pakai baju putih. Ini die Kapet. Uhh... sebenarnya kalau nak diikutkan aku x kenal die sebagai budak sekolah pn. Kat sekolah dulu mana pernah tegur bye. Perasan kewujudan die jauh sekali. Tapi die kata die perasan aku. Katanya aku ni muka serupa askar. kahkahkah... Aku kenal die pn pasal aku random je follow orang kat tweeter. Sekali entah camne, boleh kawan lepas terserempak kat Bank Negara. Lepas tu selalu lepak2 kat mapley. Die belanja of course kahkahkah... Selain tu ada jugak aku kamcing, Kucing dengan KB. Selalu menganjing2 je a. 

   


   Then, x kan semua laki kan. Aku bukan gay bye nak keje sume laki je. Of course, ada jugak junior2 prempuna yang aku 'kamcing'. One of them, Mikaella. Mika. Kahkahkah... Entah kenapa tapi aku suka kacau die. Kelakar. Selalunya kalau kat fesbuk aku akan chat; ''Bosan'' ataupun ''Nais leg'' over and over. Kahkahkah... pastu citer bende yang bodo2 walaupun xde bende pn yang diceritakan. 


   Ok. Walaupun aku x suka ciplak gambar orang, tapi kali yes. Kahkahkahakh... *troll mode*. Ini budak paling suka aku kacau. Ever. Masa die belum nak up lagi memang giler x leh blah aku kacau die. Mau die melalak satu alam kalau aku, Fish, Zaeiz, Udin dengan Asip bahan. Aku x tau nape. Tapi die ni kalau nampak aku mesti muka nak tarik sampai langit kalau boleh. Dulu masa die belum up lagi kat tweeter selalu anmensi(unmention bebal) mesti die perasan kahkahkah... Sekarang die dah surau. Ok. Malas nak kacau. Aku hormat keputusan die nak jadi the real Muslimah. Ini kewajipan seorang Muslim anyway.


   Aishah ni pulak... Ini antara perempuan paling bahaya pernah aku jumpa. 1st glance aku nampak die, aku tau die ni bukan perempuan biasa. ''Don't mess with her!'' Hati aku kata. Anyway, asalnya aku takat pergunakan die je untuk menge-tu-kan Annisa. Pasal aku tau die kinda rapat dengan Annisa. Anyway, die ni level of maturity die x sama dengan mana2 budak sekolah yang pernah aku jumpa. Serupa orang umo 20 tahun. Any kind of situation die tetap stay calm. Ok. This kinda awkward. Die ni kakak angkat aku kahkahkahkahkah!!!! Kak Warda dibantainya. Yang penting, die dah banyak tolong aku more than anyone did. 


   Masa aku fom 5 dulu... Yeah. Ok. Anyway, ini junior aku yang paling aku sayang. Die ni la yang membaiki hati aku time tengah luka. Everything yang aku trauma die dengar.Uhhh... pfft.

   Then, dorang ni kalau x wujud maka xdelah zaman sekolah aku. Dorang ni play a very-very important role dalam membentuk sinopsis zaman sekolah aku. Everything aku perlukan, dorang provide. That is why. I thank you guys. Thank you for making my schooling days! 

No comments:

Post a Comment