Powered By Blogger

Tuesday, April 23, 2013

Man, Real Man, Woman Part III

   Malam ni sejuk. Sebab baru lepas hujan. Sekarang cuaca masih basah. Ada sedikit renyai-renyai masih berbaki membasahi tarmac yang basah. Sekarang ni musim bunga, jadi kalau hujan xdela menggigit-gigit sampai ke tulang. Namun, jaket tetap mandatori kalau inginkan keselesaan. Di sini, di Hofgarten Park dimana Richard datang melepak. Dalam cuaca ini x de yang pelik die memakai jaket kulit. X kisah la sebab apa lagi pun die budak rocker, jaket kulit tu wajib. Dia cuma duduk keseorangan disatu sudut di taman itu. Agak ironi kerana yang datang ke taman itu pada masa ini ialah romance couple yang banyak. 

   Pfft! Getus Richard dalam hati. Cemburu kerana keseorangan. X sapa nak teman walaupun jalan2 kat taman. Ajak geng segan pulak apa barang pegi taman. Richard menarik muka ke tepi menahan cemburu apabila terlihat pasangan gay sedang bercium2. Apa lagi tengok dorang french kissing macam besok apocalypse. Nampak sangat die macam desperate nak ada pasangan. Dalam hatinya meronta-ronta sebut nama Analiese. Takat masturbasi sambil pikir muka die dalam kepala x cukup untuk buat die puas. 

   ''Aaaaarrrrggghhhh!!!! Tolonggg!!!!''

   Richard kaget. Dia mencari dimana arah suara tu. Pfft. Kalau nak diikutkan die malas nak ada keje selamatkan orang ni. Tapi sebabkan tiba2 je semua pasangan kekasih yang dari tadi asyik french kissing tu tiba2 je hilang time die dengar suara menjerit tu terpaksa a die jadi penyelamat. 'Cilanat! Tadi punya kissing2 sekarang ada kecemasan a dorang nak hilang! x pasal2 jadi keje aku!' Sekilas seorang lelaki bertubuh tegap memakai scarf menutup mulutnya menuju ke arahnya. Lalu diganyangnya Richard kerana menghalang laluan. Sekilas itu jugak seorang perempuan mengejar lelaki bertubuh tegap itu sambil meminta tolong.

   Richard yang baru nak bangun tiba2 dilanggar pulak perempuan itu lalu terbaring diatasnya. Sekali lagi Richard terbaring. Hatinya menyumpah2 kenapa a malang sangat malam ni. Pagi dah kena takedown lagi dengan Schultz lagi kat dalam kelas yang menyebabkan die malu. Bila Richard bukak mata je ternampak muka Analiese. Mau die terkejut. Lalu segera die berdiri sambil die tolong Analiese berdiri jugak.

   ''Kau ni kan...''
   ''Tu tak penting sekarang ni! Tolong saya abang orang tu ragut beg saya!'' Rayu Analiese menangis sambil menghenyak mukanya ke dada bidang Richard. Richard pulak tengah tahan ereksi.
   ''Ya mana die orangnya?''
   ''Tu die yang langgar abang tadi'' jawabnya sambil menuding ke arah lelaki berbadan tegap itu.
   ''No hal!'' Jawab Richard. Die sendiri x tau kenapa die setuju. Mungkin sebab die nak jauhkan dirinya dari dirangkul atau untuk cover yang die dah ereksi. X pasal2 sendiri kena jadi hero. Tanpa berlengah lagi Richard terus mendapatkan motorsikal kesayangannya lalu mengejar peragut itu. Richard mengambil jalan yang bertentangan dengan arah lelaki itu berjalan.

    Nampak je die terus pecut. Ada dalam 10 kaki sebelum kena orang tu pada kelajuan 40mph Richard mendepakan tangannya ketepi lalu mengenai orang itu. Orang tu melambung ke belakang dalam 10 kaki dari tempat die kena tibai tu. Impaknya sangat kuat sampai die patah kaki. Richard memberhentikan motorsikalnya lalu mendapatkan lelaki itu. Diangkatnya kolarnya lalu memberi amaran: Kalau kau ragut orang lagu, aku akan pastikan kau akan mandul! Dilepaskan lalu dipijak2nya orang itu membuatkannya pengsan. Richard menulis nota bertulis: Sila repot polis sebab orang ni sebenarnya penjenayah. Richard mengambil beg Analiese yang diragut dan die menuju ke tempat Analiese tadi dengan motornya. 

   ''Uhhh... Terima kasih abang. Saya x tau camne nak ucapkan terima kasih.'' Serak suara Analiese melafazkannya.
   ''X apa dah saya sendiri lalu2 kat sini. Nampak je awak dalam bahaya volunteer je a saya.'' Richard cover macho walaupun jantungnya dah macam nak pecah.
   ''Sebagai tanda terima kasih apa kata saya belanja abang makan?'' 
   ''Hm... x apalah saya boleh beli sendiri,'' 
   ''Tapi abang dah selamatkan saya, saya x boleh duduk diam kalau x balas budi abang''
   ''Haih... kalau macam tu x apalah, ikut awak sukalah.'' Richard terima jugak. Walaupun dalam hati dah melompat2 gembira. Mission Accomplished katanya.


.............................................................................

   ''Hee... Abang pagi tadi kenapa terjatuh dari kerusi?'' 
   ''bbbuuurrrrrfffffggghhhh!!!!'' Tersembur Mocha yang Richard minum. 
   ''Oh... kerusi abang patah eah? Pasal tu jatuh?''
   ''Uh. Ah... Uhhh.... A'ah! Ya. Kerusi patah pagi tadi! Tu pasal jatuh.''
   ''Kesian eah saya tengok abang.''
   ''X silap saya awak ni sama kolej dengan saya kan?''
   ''A'ah. Saya 1st year amek course psychology. Abang pulak?''
   ''Saya pulak amek intercultural and media education. 3rd year.'' 

   Mereka berdua meneruskan perbualan mereka di restoran itu sehingga lewat malam. Rasanya kalau orang x kenal akan anggap mereka sebagai romance couple. Bukan bersweet-sweet. Tapi ramah mereka adalah pada tahap yang bukan sebagai kawan. Mungkin sebab time Richard tolong tadi membuatkan hubungannya dengan Analiese bukan sekadar kawan biasa. 

   ''Awak nak tumpang saya balik kolej?'' pelawa Richard. 
   ''Hm... Apa lagi kan?'' jawab Analiese sambil tersenyum. Mereka berdua membelah kesunyian malam dengan bunyi motorsikal Richard.
   
   ''Ricard... Saya...'' 
   ''Ya Analiese saya dengar.''
   ''Saya psst* psst* psst*.'' X jelas kedengaran kerana bunyi angin yang kuat. 
   ''Apa?''
   ''Xde pape.'' Sambil itu juga makin erat pelukan Analiese terhadap Richard sambil menekupkan mukanya di belakang Richard. Richard pula hanya menumpukan perhatian pada tunggangannya sambil menahan ereksi yang amat sangat. Lagi2 time malam2 yang sejuk apalagi gegaran enjin motorsikalnya membuatkan barangnya kuat bergoncang. 

   Sampai saja di destinasi, Richard bertanya apa yang dicakapkan Analiese tadi. 

   ''Ah yang tu. Uhh... X de pape a abang.'' Jawab Analiese tersipu-sipu. 
   ''Kalau xde pape lagi saya blah dulu a.''
   ''Saya cuma nak... ucapkan terima kasih kat abang. Pasal selamatkan saya tadi. Saya dah hopeless dah tadi. Sebaik abang datang tadi. Kalau x...'' Katanya sambil tunduk ke bawah x berani mengangkat muka.
   ''Heh. Mulai sekarang, apa kata kalau awak panggil je saya kalau ada masalah. Yang penting time saya ada berdekatan. Ok?'' Entah kenapa tiba je Richard rajin nak jadi hero walaupun x de bayaran.
   ''Terima kasih! Saya x tau camne nak ucapkan terima kasih lagi. Saya harap dinner tadi cukup untuk ucapkan terima kasih!''
   ''X apa la saya x kisah. Asalkan awak selamat.''

 ............................................................................

   Balik je kat bilik, Richard terus menghenyakkan diri ke atas katil. Penat rasanya lepas tibai orang tadi. Tiba2 Ian tanya.

   ''Apa citer balik lambat? X ajak aku pn?''
   ''Hehehehe... Ada a. Apa kau nak tau sangat.''
   ''Aik? Ni pahal berlagak semacam x mau cakap dengan aku.'' 

   Richard hanya senyum bangga. Ian mulanya xdapat tangkap. 10 saat kemudian mukanya berubah terkejut.

   ''Kau! Jangan cakap kau keluar dengan perempuan?!''
   ''Hehehehehe...''
   ''Pigida! Sekali kena friendzone baru tau!''
   ''Aku ada perempuan ajak makan, kau ada?''
   ''Pfft!''

...............................................................................

No comments:

Post a Comment