Powered By Blogger

Sunday, April 14, 2013

To My Greatest Comrade

   Rasanya, dah 5 tahun jugak aku kawan dengan Azam. Sejak masa sekolah lagi. Masa form 2 dulu. Masa tu aku baru pindah Kajang. Kat sekolah baru. Mind you, die bukan kawan first aku jugak kat sini. Tapi, die antara orang 1st aku kenal lepas budak2 kelas aku. Yang aku x bape nak tegur sangat. Time agama kelas aku dengan die gabung, jadi time tu a aku kenal die. Imej pertama aku nampak kat die, pengawas. Kedua, pengawas. Ketiga, pengawas. kahkahkah... Dipendekkan citernya memang pengawas tu memang dah imej die.

   Then fast foward sebulan lepas aku pindah, aku ditakdirkan jadi pengawas sampai aku habis sekolah. Sesuatu yang aku x jangka dengan perangai retarded serta looser aku ni. Tetibe 'dilantik' menjadi pengawas, then, tugas pertama aku ialah bertugas kat belakang blok, di mana Azam ialah boss kat tempat tu. Dipendekkan citernya, belakang blok tu memnag akhirnya jadi port kitorang lepak. X kira apa jua keadaan. Sejak tu kitorang jadi kawan baik. Bukan sebagai pengawas je, tapi sebagai kawan. Mana ada aku kat situ ada Azam. Tapi xde pulak orang kata kitorang ni gay. Mungkin sebab zaman tu gay belum mainstream lagi kot. 

   Then kitorang kongsi minat yang sama- Kereta. Apa2 citer pasal kereta, sampai esok pn kitorang xkan stop cakap. Lagi2 kalau sembang pasal drifting. Memang x kan berhenti. Then selain tu, bagi kitorang kawad itu seni. Hm... mungkin sebab sentimen aku dengan Azam kot yang membuatkan aku membazirkan masa aku kat kadet bomba yang giler looser. pfft. Then, masa form 4 a memang giler a aku sunyi giler lepas die pindah. Lepas tu je aku macam dah hilang sebahagian anggota badan aku. Biasa a kalau dah giler rapat sampai ke jiwa, rasanya dah dua badan satu jiwa. Soulmate a katakan. 

   Tapi kitorang selalu jumpa. Kat mamak yang penting kahkahkah... memang dari dulu lagi mamak tempat kitorang release everything dari citer maria ozawa sampai gossip pasal awek. Lepas habis sekolah, time keje ni tempat keje x a jauh sangat. Jadi selalu jugak a jumpa. Selalunya time solat jumaat. Dan sekarang, aku rasa cuma dia sorang, dalam 5 tahun ni yang aku mengaku kawan baik. X pernah pulak rasanya die buat aku meluat. Seriously die ni baik giler. Tapi aweks2, no way... Die x kan terima cinta korang kahkahkahkahakah. Giler nostalgic. Dalam geng kitorang Azam a paling modest, die x banyak cakap kalau lepak ramai2. Pasal tu aku lagi suka lepak dengan die secara personal. Anyway, you are my best friend, Azam.

Tu hah yang pakai baju merah tu.
*Happy birthday yang ke 18, Azam! Aku sebagai kawan baik kau mendoakan kesejahteraan dengan blessing terhadap kau!

No comments:

Post a Comment