Powered By Blogger

Sunday, April 14, 2013

Endless Journey: 6 Month After...

   October 14th, 2012- Semuanya bermula. Maksud aku, hidup aku sebagai bukan seorang lelaki yang MetalHeart lagi. Tepat hari ni, dah setengah tahun. Setengah tahun Me having a relationship with Annisa. Ops... Tetibe aku nak citer pasal ni? Ohohohoho... Ini dah lari daripada apa yang sepatutnya ditulis dalam blog ni. Then, aku juga manusia. Seorang lelaki. Dikurniakan perasaan cinta dan kasih sayang. Disebabkan aku tau, cinta dan kasih sayang ni sifat manusia yang pertama sekali, aku memilih jalan untuk bercinta. Untuk membuktikan yang aku pn ada sifat kemanusiaan.

   Jadi x salah rasanya untuk aku citer pasal ni kat blog ni. Lagipun ini blog aku kan? Kahkahkah... Anyway, ya. Walaupun baru 6 bulan, kalau untuk umo jagung boleh sembang a, tapi kalau digunakan dengan betul ia adalah jangkamasa yang terlalu lama. Dan banyak bende yang boleh dibuat dalam jangkamasa tu. Jadi, selama 6 bulan aku dengan Annisa, rasanya banyak jugak yang kitorang lalui. Dan kalau melibatkan aku, semua orang tau bukan perkara yang biasa orang akan buat berlaku. Dipendekkan citernya, disebabkan sifat aku yang aneh ni maka kisah cinta aku pn aneh jugak.

   Then, secara jujurnya, memang betul banyak bende aneh yang berlaku. Contohnya, 1st date lagi dah de masalah. Mana x nya die menangis kat tengah pasar. Citer sekarang kalau perempuan menangis, die akan otomatisnya tidak bersalah. Dan orang(lagi2 lelaki) dekat sekeliling die a yang salah. Dan satu2nya lelaki yang ada untuk dipersalahkan, ya. Aku. Acik Zai Seroja pandang lain macam je. Then lalu depan pasar nak balik rumah die, masih menangis. Semua orang pandang. Dengan muka yang macam nak tembak orang. Pfft. Nak lari, bersalah. Stay, pn bersalah. Jadinya? Yeah. Temankan je a die balik rumah. Biar malu asalkan aku x tinggalkan perempuan yang tengah menangis.

   X pasal2 boleh pulak Fish kata drama Siam. Menangis kat tengah pasar. Sebaik x hujan. Time tu pulak 3 hari nak SPM. Jadi korang bayangkan a betapa serabutnya otak aku time jawab tu. Ingat nak jumpa die supaya boleh bagi semangat. Kahkahkahkah... yang tu unexpectable. Then uniknya pulak, rasanya zaman ni ada lagi ke orang main surat2 ni? Yes aku ada. kahkahkah... Bangga kejap. Pasal jadi unik. Ada tujuan jugak aku selalu bagi surat. Mainly to express perasaan aku yang aku x mampu nak cakap. Pada masa yang sama aku kena elakkan tulisan aku daripada jadi mengayat. Untuk impressing matter, aku ada a lukis sikit2. Saja nak bagi mainan psikologi. Ada kata sweet. Ya memang. Aku buat supaya boleh jadi sweet. Sweet tanpa menggunakan perkataan.

   Tapi yang paling hebat, bukan aku bangga, cuma terharu. Rasa dihargai. Semua orang respect. Junior2 sume kagum tengok aku giler struggle separuh jiwa. Dan dorang pulak mintak aku jadi adviser dorang kahkahkahkah... X pe. Biar yang berilmu turunkan kat yang kurang berilmu. Sama2 kongsi. Aneh pada masa yang sama boleh buat kawan pulak. Kongsi sama citer2 sedih masing2. Hm... secara jujurnya walaupun Nadia kata aku supaya mengayat Annisa, tapi aku refuse. Walaupun die kata mengayat tu memang wajib. Entah a aku cuma rasa bersalah kalau nak mengayat2 ni. Bukan sebab aku x boleh kotakan janji. Tapi... aku takut Annisa terluka lagi. Sebab tu a aku refuse untuk mengayat.

   Ok. Rasanya dah panjang jugak aku menjiwang. Ala lepak a sekali sekala je pn. Bukan selalu. hm... Ya. Sebagai seorang manusia berjantina lelaki juga, aku pn nakkan kasih sayang macam selalu couple lain buat jugak. Maksud aku kat sini, bersweet2 dengan matang. Yela, macam tiap malam nightwish or so, then sentiasa mengharapkan antara satu sama lain, dengan, sama2 berjuang untuk hubungan ni. Supaya kekal, dan halal. Bukan main bantai je. Lelaki macam aku pn, walaupun teruk dan looser, kadang2 perlukan jugak manja perempuan. Anyway, aku cuma lelaki. Rasanya ini je kot yang aku mampu tulis. Until next time, chow!

*Annisa, Nurannisa Shazleen- Aku... sayangkan kau. Aku mintak maaf sebab aku cuma lelaki yang teruk. Terima kasih sebab sudi untuk jadi kekasih aku. Terima kasih.

*All Credit kepada semua kawan2 yang membantu aku. Tanpa korang, x mungkin aku kat sini- Fish, Zaeiz and especially, Aishah. I thank you all.

No comments:

Post a Comment