Powered By Blogger

Wednesday, February 13, 2013

Budak Sekolah: Crush

   Kali pertama aku dengar perkataan 'crush' dari mulut budak sekolah. Kepala aku mula berpusing pekebende la malaon ni merepek. Crush= musnah. Kalau nak dikaitkan dengan cinta, Crush yang aku tau Crush album Bon Jovi yang ada lagu It's My Life dengan Thank You(Annisa) For Loving Me. Aku tanya Mok mende, katanya, 'crush'= someone suka kat orang tu tapi orang tu x tau. 

*facepalm.

   Uh. Ok. Tu masalah korang. Then, masa zaman fesbuk 'crush' masih lagi belum mainstream. Bila tweeter dah naik dan budak2 hot move on, perkataan 'crush' terus jugak naik. Citer sekarang ni aku x kisah kau nak suka sapa tapi bende sekarang, aneh. Ok sekarang back to the main topic. Kalau dah suka kat orang tu tapi die x tau, serupa dengan kau berak x keluar tahi. Nak cinta ni serupa dengan kau nak apa yang kau nak. Kau mesti berusaha untuk dapatkan die, bukan berusaha untuk TENGOK die. 

   Aku x tau a ni strategi dorang untuk dapat awek ke apa, tapi tweet pasal kerash selalunya camni:

''rindu crush, hihihihi... comel la die.''

''lalu depan kelas crush, die pandang, *malu tutup muka''

''me: i love you crush: me too, tapi i dah berpunya me: *fake smile''

   Antara ayat tweeter yang sah bangang dan x masuk akal aku. Aneh. Apa nya yang nak dibanggakan kalau die bukan milik kita? Bikin die segan je. Then, ayat2 bangang yang nampak sangat budak sekolahnya bertambah bangang bila macam yang aku type kat atas. Oh ya. Ada lagi yang lagi bangang aku jumpa. Dan bertambah segan orang tu aku kenal. Ayatnya camni:

''mana crush ni?''

''aku suka die''

''rindu crush''

''sayang crush''

   Bertambah bangang bila malaon ni x cuba pn untuk rapatkan diri die dengan kerash die. Aku dulu yela, tapi bila dah matured aku terus mulakan plan. Xde a menunggu hujan taik anjing. Ni x. Budak2 sekolah ni memang... entah. Mental dorang sangat aneh. Ok mungkin ayah aku tengok aku die kata mental aku aneh jugak kot. Semestinya. Then, yang aku nampak, budak2 ni menunggu kerash die berpunya orang lain. Pastu meraung kat tengah pasar. Macam drama Siam. pfft.

   Jadi apa yang aku nak sampaikan sebenarnya? Simple. Silalah menegakkan penis anda dan straight jumpa perempuan yang anda suka. Ataupun, make a plan to impress her. At least kau kewujudan kau die perasan. Anyway, sementara menunggu Valentine's day ni, Semoga berjaya, Pahlawan Cinta!     

''    

No comments:

Post a Comment