Powered By Blogger

Thursday, February 14, 2013

February 14th: Not My Another Day...

   Tiap kali February 14th, aku kinda terasa. Alasannya sebab setiap tahun, February 14th semestinya tarikh keramat bagi aku. Mungkin untuk romance kapel yang x bape amek port pasal ceramah2 tu akan sambut Valentine's day. Then, bagi aku, berbanding percintaan, February 14th more like a story of a friendship, bagi aku. Kenapa?

   Simple. Ini kena trace back masa zaman aku sekolah dulu. Masa tu fom 4. Then biasa a. Kalau fom 4, itulah musimnya dimana budak2 Jasmin yang bagus2 pupus. Semua masuk emaresem a, SBP, Teknik. Aku x ketinggalan. Aku ada dapat tawaran g Teknik Sepang. Tapi aku decline. Alasan? Dina punya pasal. Penangan cinta. Anyway. Lepas 2011, geng aku baik2 ada 6 orang, jadi 3 orang. Obes, pindah Sarawak. Daniel, pindah Teknik KL. Dan... antara dorang semua, aku paling kamcing dengan Azam. 

   Dorang selalu kata, kat mana ada aku, kat situ Azam ada. Kira jiwa dah sebati a. Jiwa lain, tapi ada chemistry. Semacam sulphur-cross link. Pagi2 kitorang lepak port sama2. Rehat bertugas pn mesti tolong each other. Balik lepak mapley sama2. Tiap hari. Kalau x x sah. Mesti kena. Then satu hari, die dapat surat. Tawaran pergi Teknik kat Selangor bahagian ceruk atas sana aku x ingat mana. Ok. pfft. X guna. Sunyi. Tapi die mintak tukar Teknik Seremban. 

   February 14, 2011- Aku, Obes, Zaeiz, Azam. Lepak D'selera. Minum2 untuk kali terakhir, memberi penghormatan kat Azam. Sebagai kawan kitorang. Kawan baik aku. Hari last jugak, die pakai baju biru, sebagai pengawas kat sekolah Jasmin. Aku ingat lagi, die pakai songkok time tu. Dengan seluar hitam. Pagi2 aku dah menganjing die. 

''Ni 14 hb x de pape ke nak buat pape? paling kurang pn surat je a bro hahahahah...''

   Yap. Lepas die pindah je aku terus sunyi. Member2 lain x de sama dengan die. Semacam kalau lepak dengan Azam cool je. Yap. Satu2nya lelaki yang aku anggap sebagai, x lain x bukan. Kawan baik.

*salute!

   Oh ya. citer x habis lagi.

   Then. To my dear. O'Thou thee I loved! Annisa Shazleen. Happy birthday, may Allah bless thou. Seriously, kali pertama die cakap besday die February 14, aku perasaan aku berbaur. Menganjing, pasal ingat main2 hari sama dengan Vale's Day. Terasa, sebab tarikh yang aku celebrate masa zaman sekolah sebagai hari turning point dalam persahabatan aku. Yap, Annisa. May aku ulang lagi? Ya. Aku sayangkan kau, dan, selamat hari jadi. Sayang.

   Sebagai satu2nya perampuan yang aku betul2 sayang. Sebagai kekasih. Kawan. Adik. Sebagai seorang perempuan, Annisa memang bermakna bagi aku. Aku x pernah ada perempuan yang tengok aku macamana die tengok aku. Sebab selama ni perempuan x pernah recognize aku punya personality, yela, aku ni dingin, kejam. The reason aku x bape nak kamcing sangat dengan perempuan. Tapi Annisa... die tengok aku dari dalam. Die terima aku sebagai lelaki yang bukan macam orang lain anggap. Thank you sayang. Thanks, and, happy birthday!

No comments:

Post a Comment