Powered By Blogger

Tuesday, January 1, 2013

The Price of Love: Timing Part 2

   Mungkin citer aku x sweet cam korang punya, aku mungkin x de simple sangat kisah cinta aku. Tapi yang pasti aku punya sangat malang. Not that I blame takdir because it is God who decide it. Tapi honestly timing aku selalu salah. Ya it's just an ujian God gave me anyway. So I don't give any fuck about it because if it's ujian, then we have right untuk menghadapi serta menyelesaikannya. Tapi x semestinya apa yang yang kita rancangkan tu ikut kepala kita je kan? Kalau semua nak senang je keje ini dunia, bukan syurga. Then, aku rasa kisah cinta aku yang ketiga ni paling epik. At least dalam kepala aku a. Sebab die menguji segala mental dengan fizikal aku. Ya. Ini semua cuma ujian ketabahan aku untuk menghadapi dunia. 

   Anyway, biar aku sambung citer part 1 tadi. Lepas Shazwan break sama Annisa je aku yang kena fix kan. Yela sama member die sekali. Aku bagi semangat bagai. Then bila kat sekolah member aku tau je die dah break, terus pengaruh aku. Inilah peluang lu der, jangan lepaskan. Ikan dah berlegar2. Lu tinggal pasang umpan je! Last2 aku terpengaruh. Aku semacam terdesak untuk date Annisa. Member sekeliling pn dah paksa. Ok sedikit selingan. Aku bersyukur aku ada kawan yang hebat. Dorang sentiasa ada bila aku perlukan. Dorang a yang buat hidup aku kat luar. Then boleh pulak member aku ni die nak pisahkan Shazwan dengan Annisa pastu kasi die date sama aku. Aku dengar panas jugak a. Yela kan walaupun die kawan aku tapi niat x menghalalkan cara. Itu cara x bermaruah. Aku ada pegangan aku sendiri. X kan aku nak langgar gitu2 je *yang lu sangkut kat budak kecik tu x langgar pengangan lu?* Kata member aku masa tengah sembang Maria Ozawa time cikgu Halimaton membebel. Anyway aku x sanggup nak rosakkan hubungan orang. Citer sekarang ni melibatkan hati, perasaan dengan maruah. Camne rasa hati Shazwan kalau die break dengan Annisa? Camne perasaan Annisa bila kena camtu? Camne dengan maruah aku jap lagi? 

   Then dorang siap offer bila2 masa boleh belasah Shazwan. Tunggu telunjuk aku je. Tapi aku x bagi. Itu bukan caranya. Kasih bukan untk dimain2 kan. Kasih untuk kita nikmati antara satu sama lain. Aku nak semua orang gembira. Tapi bukan dengan cara x bermaruah. Lepas tu aku start a try Annisa. Bila aku mintak date, die accept. Aku pn x de a rasa serious sangat. Aku mintak dengan nada yang x berminat. Die pn jawab macam nada x bersemangat. Aku pn suspicious a. X mengharap pn. Then bila die dah main sayang2, manja2, menggedik2, ok. Aku percaya. Budak ni dengan aku. Then seminggu kendian... heh. Time bila perasaan aku at the top time tu die cakap, Aku mintak maaf. Aku x boleh sayangkan kau sebagai kekasih. Aku dah janji dengan diri aku Shazwan yang last. Perasaan aku bercampur. Sedih, marah. Sedih sebab cam biasa a. Marah sebab, kenapa x cakap awal? Kalau awal2 cakap aku x kan emo. Aku x kan mengharap kalau awal2 cakap. Aku masih boleh rational sebab time tu aku belum bagi sepenuhnya hati aku kat Annisa. At least in my mind, yea we did dating. For a week. I knew you don't think so but the reality is you still accept me. 

   Sebab tu aku percaya fakta aku. Ya aku tau. Dalam kepala kau kita x pernah dating. Aku never your balak, you never my awek. Tapi aku sekadar fake smile. Kat tweet fesbuk text ye a nampak sweet. Tapi hati aku rabak. Aku tau Annisa x boleh accept aku sebab die takut apa yang die pernah kena aku buat kat die balik dipendekkan citernya. Tapi... haih. Dalam hati Tuhan tau. Aku cuma manusia. Aku x de kuasa sume tu. Then kitorang start a keluar sama2. Bila time keluar tu mata orang sekeliling nampak sweet. Yela kan. Nampak cam love couple. Tapi dalam hati aku x pernah rasa camtu. Annisa also. As friend katanya. Aku anggap gitu jugak. Walaupun hati mengharap lain. Aneh. X date pn boleh sweet. Ok la kawan je. Bukan sebagai kekasih. Aku sentiasa harap apa yang orang sekeliling pandang tu betul. Dengan aku sentiasa berusaha untuk bende tu. Aku sentiasa mencuba. Aku x mau mengalah. Aku x terima kebenaran. Kenapa gitu? Itu motivasi aku untuk terus bangkit. Bagi aku, lelaki sejati x kalah selagi die masih ada harapan dalam hati. Selagi die belum berputus asa, selagi tu die belum kalah, dan terus berjuang, berjuang, dan berjuang.

   Then, aku tau, aku terlambat. Maksud aku aku datang time Annisa dah tertutup hati untuk benda ni. Tapi itulah die ketentuan yang dah ditentukan. Anyway, masa depan masih menunggu, dengan aku masih lagi hidup. Jadi kau masih boleh buat masa depan lagi. Dan I'll keep on fighting. I'll be back, to love you again. Cuma itu aku punya hal bila nak try balik. Anyway, kepada balak2 lama Annisa, tahniah korang. Pernah bergelar balak die. Aku x macam korang, teruk2 pn korang masih boleh tarik hati die. Aku x pernah muncul dalam sejarah die sebagai balak die. Ceh. Walaupun aku jumpa perempuan yang betul tapi aku jumpa pdie pada masa yang salah. Heh. Masa... membunuh.


Annisa, aku tau aku never your balak, x layak jugak untuk kau panggil aku ex kau. Aku tau, kau...   

No comments:

Post a Comment