Powered By Blogger

Wednesday, January 2, 2013

Gua Punya Cerita Dengan Blockbuster

   Walaupun gua memang x bape nak into sangat tengok wayang ni, tapi gua pn ada jugak movie yang gua suka tengok. Selalunya gua memang ada penyakit. X kira dalam apa jua keadaan, gua ada penyakit lambat update. Dari segi especially tech, music, kereta, motor, fashion, movie anything. Gua memang suka bnde yang classic2 ni. Pasal bagi gua zaman dulu2 masa technology masih lagi bodo dpd manusia semua benda dikatakan semacam ada character tersendiri. Contohnya kalau lu tengok kereta a. Cuba lu tengok kereta Dodge Charger tahun '70. Kalau lu orang tengok die punya profile lu boleh tengok yang die punya line tu seolah2 bagi gambaran yang bahawa kereta ni kejam. Dan brutal. Lagi2 kalau kaler hitam. Anyway, same goes as movie jugak a. Gua suka movie zaman dulu2 pasal die masih lagi karya asli yang x de unsur commercial. Then, ini lah die filem2 yang gua minat.
   Gua memang ada tabiat untuk keep on tengok citer2 yang berlatarbelakangkan old west ni. Selalu citer pasal cowboy memang jadi fevret gua. Gua rasa bnde yang really manly inilah die, cowboy. Bila lu tengok die punya latarbelakang, masyarakat die, sumenya rugged. Tu yang cool. Macam citer Pale Rider ni, die citer pasal preacher ni selalu lepak dengan miner dekat satu tempat. Pastu ada pulak korporat nak amek tanah die dengan cara kotor. Then Preacher ni kena selamatkan a die miners tu sume. Tapi citer ni yang bangangnya ada ke anak perempuan member Preacher ni nak main sama die, giler horny. Gua memang x yah citer a, citer2 Clint Eastwood memang gua punya taste, die punya cerita cultish. Cam citer Gran Torino. Die punya filtering memang semacam aku ada dalam citer tu. Baru ada feeling tengok.
 
    Bagi gua ni antara citer yang paling manly pernah gua tengok. Determination. Is the thing that differ you from women. Bila gua tengok citer Rocky ni gua menangis. Serious. Die punya determination, passion, dengans semangat patriotik really light up my spirit. Then satu lagi gua memang ada tabiat... gay. Gua mengaku a gua suka tengok badan dorang. Fuh. gempak. Ok gua bukan suka, gua admire. Gua bila tengok badan dorang ok gua set. Gua nak body cam dorang jugak. opsie... Gua dah keluar tajuk ni. Anyway, citer ni kalau lu mengaku lelaki sejati inilah die citer yang betul untuk lu orang membuktikannya. X de yang lembut dalam citer ni. Sumenya rugged. Sebab tu gua suka citer ni.
   Hahahahaha!!!! Dalam banyak2 movie dalam list ni inilah yang gua x kan bosan kalau tengok. Kenapa? Sebab citer ni memang betul2 'Gua'. Inilah citer yang gua nakkan selama ni. Citer superhero yang lain dari yang lain. Disebabkan citer ni baru lagi jadi x yah a gua nak citer lebih2 kan? Then, yang gua paling suka pasal citer ni sebab die punya hero tu. Serious gua pn dah bosan tengok hero kena selamatkan awek die dari musuh ketat then kalahkan mush ketat die pastu diakhiri dengan kissing2 dekat sunset. Lu x bosan tengok citer macam tu je? Jadi inilah die citer yang really define what 'gua' really is. Superhero yang lain dari yang lain. Gua pn malas nak citer kat sini. Baik lu tengok sendiri. Kang x de piling kalau gua dah citer pasal citer ni memang penuh kejutan.
   Mungkin sebab Indiana Jones ni pakai topi cowboy kot yang membuatkan gua nak tengok citer ni. Citer yang gua suka pasal die menggabungkan sejarah dengan fiksi. Gua sebenarnya suka kalau citer2 camni contohnya Doraemon. Pasal sambil berhibur sambil ada fakta. Kurang2 pn kanak2 zaman sekarang tau Hitler ni jahat. Gua rasa yang ke3 dengan ke4 yang paling best. Tie. Time tu die punya jalan citer die dah jadi lagi menarik a masa yang The Last Crusade. Pastu ada scene gaduh2 bagai. Tu yang seronok tengok. Paling gua x boleh lupa, yang ke4. gua memang suka kalau ada citer yang latar belakang klasik ni. Lagi2 time 50's. Time tu bagi gua kemuncak segala mechanical engineering. Jadi die semacam mesin masa bila kita tengok citer2 camni. Then citer die sangat adventurous. Pasal tu gua suka!
    Gua mengaku, sebenarnya gua menangis tengok citer ni. Citer ni give idea how awful human did to universe. You can see in this movie yang human selfishly colonized planet Terra for their own use. They don't give any fuck about how many of the creature living at that planet will die. They just colonized it for themselves. Then, this movie citer yang kekejaman manusia yang memusnahkan bumi. Dorang colonized Terra sebab the Earth and Mars has died because the Earth is too polluted then the want Mars and the colony in Mars marah jugak. Citer ni menunjukkan betapa pentingkan dirinya manusia terhadap alam sekeliling. Dah musnahkan bumi pastu nak amek rumah orang ikut sukahati die. Then it gives idea of how sengsara when we are the invader. We are the aliens and we are gonna colonized their home. Tapi akhirnya hero dalam citer ni, Jim yang betray his own raise lepas Mala, Terrarian selamatkan die. There's a peace message in this movie. I rekomen you la to watch this movie. So cool. Dengan tengok lah betapa JAHATNYA MANUSIA.

   Jadi 5 movie tadi is my greatest movie gua pernah tengok. Gua x layan sangat movie2 tipikal ke yang mainstream(mainstream a jugak masa zaman die). Gua tengok movie kalau die sedap, gua layan. Tipikal, gua campak remote. Simple.

No comments:

Post a Comment