Powered By Blogger

Monday, June 17, 2013

Lama X Post...

   hahahaha... Aku dah lama x blogging ni. Sampai aku dah lupa apa tajuk post aku yang latest sebelum aku tulis post ni. Rasanya dah dekat sebulan kot. Ok literally sebulan tu sekejap, tapi realitynya dalam dunia internet, adalah lama. Internet update setiap minit, kalau x minit, saat. X caya cuba tengok twitter. Hahahaha... Cuba korang kira dalam 1 minit ada bape orang tweet(depends on how much kau follow orang). 

   Kalau nak diikutkan aku xde a sibuk pn. X buat pape. Selalunya aku blogging supaya aku dapat meluahkan idea yang terbuku kat fikiran. Tapi sejak tweeter menguasai medan aku rasa blog ni dah ketinggalan. Macam aku cakap tadi tweeter tiap masa update. Tapi blog? X. Blog lambat, dengan x semua orang main blog(kau suka ke menulis karangan?) Jadinya dengan sistem yang lambat serta perlukan masa untuk memerah idea aku beralih angin: Twitter. Yes.

   Sekarang ni kalau aku rasa aku nak kongsi buah fikiran aku takat tweet je. Walaupun 140 characters tu x cukup sebenarnya. At least orang yang membaca pn x perlu nak baca karangan, instead takat baca ayat by ayat. Xde a nampak penat. Jadi idea tu dikongsi dengan lebih cepat, orang semua nampak. Kalau blog? Ada orang nampak? Ok. Satu lagi blog ni lambat update.

   Aku tanya kau, kalau kau tweet, let say 100 per day, tapi blog ada 100 post per day? Walaupun Tom Clancy pn x tulis sebanyak tu aku rasa. Lagi satu blog ni pulak korang kena main bahasa. Tulisan kau bosan, xde orang nak baca. Tapi rilek. Aku xde a nescesarily x tulis blog lagi, cuma blog ni x ringkas. Kalau aku rajin aku tulis. Anyway, jangan risau, aku still menulis, cuma x frequent macam dulu. Atau idea dah tepu. Jadi blog ni akan sentiasa and will always wujud. 

BTW tau ke korang bahawa aku punya draft giler banyak tertunggak disebabkan otak dah tepu?

No comments:

Post a Comment