Powered By Blogger

Saturday, January 7, 2012

Since so long...

   bile thn 2011 habis je, aku rse cam bese je. x de rse pape. 3 hari cuti tahun baru pn aku meneruskan kehidupan seharian cam bese tanpa langsung aku sedar rupenye; ''hari ni bpe hari bulan?'' jwb ny; ''3hb januari.'' ''oh...'' then bsk ny ak aku g sek. cam bese jgk. 

   pstu pn cam bese lah jgk. perhimpunan mcm bese. lapor diri cam bese. msk kls cam bese. eh eh nnt seminit. a'ah. kls aku dh tukar. 4 wawasan turun 5 harapan. oh... ble dh msk kls bru rasa laen. A'AH! AKU DH 17 THN. AKHIR THN NK SPM! N.... YAHOOOO!!! KLS AKU SGT2 SGT LAH HAPPENING. yep. ini lah yg aku selama ni nakkan. bg aku kls harapan ni mmg cool.

   ya mmg cool. walaupun kls sains 3. aku x kesah kls mana. psl kls x menentukan apa2. yg penting ko rse nk blaja. yap. btl 2. n aku mmg suke ble ddk kt kls 'bawah' ni. besz. blh kata klau dok kls cmni happy je. muke sentiasa bercahaya. mcm klau aku tgk bdk2 kls ats muke sume cam zombie je. dh a gelap. kls aku lak letak dkt antara kls sains 1 dgn sains 2. kire seimbang la. aku lalu je kls 1 sunyi giler. rseny 1 blok blh dgr kls ktrang borak.

   aku tau rse ny cmne ddk kls atas. sek ren x pernah turun kls pn(math 1+1 mmg a100/100). naek fom 1 tu lah aku mule sedar apa makna ny kls ni. mse 2 aku kls 1 KAA. yakni ny Tingkatan Satu Kelas Aliran Agama. kategori kls KRK. x kn dirombak kelas. kire bangga a. rse selamat. TAPI. sume member aku kls bwh aku. eehhhh.... ini lah drawback ny. so dipendekkan cter aku x kwn la dgn bdk2 kls aku. psl sume berlagak. bosan lak 2.

   then kt kls atas skli aku lak 2 org yg paling byk mslh. tiap hari nme aku mst tulis kt buku BKK. apalagi ble aku ni ketua kls. tiap mggu msti sekurang-kurangny 2 kali ckgu naik darah. weh aku ingat lagi. cikgu Nurul Hidayah. die mmg brutal. ko langsi sama die mampos ko. ble aku naek fom 2 aku aku tgk list nama. 2KAA. tgk nme aku turun kls 2 Elit. HAH?! ape citer kls KRK blh turun2 ni.

   haish. ble lepas je aku turun mule a sume cikgu hina2 aku. dh 2 lak die kte; ''tu lah ngko. dulu aku suroh tka ko tak mau.'' aku dgr bengang je. bkn aku x mau tukar. almaklumla ibubapa yg x merestui. aku pn redha la... then dh msk kls 2 Elit tu aku pn enjoy la. yep. sume member aku kt sana. YEAH! aku pn apa lagi. berparti a. 1 row 4 kls pandai yg terasing dpd bangunan sekolah telok panglima garang yg laen 2 pn bising lah.

   mse 2 la aku sedar nilai kls 'bawah'. sekolah bkn hanya tempat blaja. sekolah ialah tempat untuk berjumpa kawan. untuk berseronok. untuk berlayar di atas lautan kehidupan. ye. kitorang kt kls bwh saling berinteraksi dgn ckgu2. buat lawak apas sume. kitorang sporting. A bukan penentu kehidupan bagi kitorang. PERSAHABATAN ialah maknany kitorang pergi sekolah. 

   itu cter mse aku bru msk sek men. tpi syg ny kegembiraan persahabatan dlm kls 2 Elit SMK Telok Panglima Garang berakhir cme dlm mse 3 bulan je lps bkk sekolah. ps2 aku pindah Kajang. msk ke alam baru. mencari makna kehidupan selain dpd persahabatan. yakni ny cinta. eh eh! terlajak lak. and skang rindu akhirnya terubat. kali terakhir aku ddk kls yg riang ria cmni mse fom 2 dlu(walaupun cme 3 bln). YEAH! 

   AKU SAYANG 5 HARAPAN!! FOR EVER!!

No comments:

Post a Comment