Powered By Blogger

Sunday, December 11, 2011

   Aku tak tau npe. tpi mngkn dh lumrah hidup yg everyday for a something new(celup dpd lgu MetallicA Nothing Else Matter). Then aku sbna ny x de a nk into sgt dgn bnde yg aku nk cter ni tpi tetibe hri 2 aku selak2 motor trader terjumpa 1 keter ni.

   ''eh? mne skyline burok kau?'' tu la yg org tny ble aku tetibe cinta kereta ni. YA! DIE NI LA 1ST LOVE AKU!! mmg btl aku suke skyline tpi die 2 lelaki. hm.... aku pn tatau la ape yg cantik sgt dgn kete ni. die petak. die x de la power sgt(psl 2 la org swap RB20 derr....).
    aha.... mgkn sbb kete ni sng ubah kot... tgk a cmne die ubah. fuh1 speechless aku menengok ny. aku rse pn x sia2 aku suke kete ni psl kete ni pn bkn calang2. kalau lu nak tau kete ni antara kete nissan yg penting tau. lg2 time 80's dlu.
    gmba ni je dh terangkan segalanya. kete ni pernah msk race Super Silhouette dlu2. race pling gila abad 20. time before rules. Gr.5 ni kire mmg rule cam nk x nak je. selain kne maintain bntuk asal body dgn blok enjin, laen2 sume bebas. psl 2 la spoiler x hingat dunia.

dan ape yg lg spesel die amat succesful dkt atas racetrack. mng race je trus buat satu budaya baru. bdk2 Bosozoku kt Jepang sne bikin pelik2. kau tengok wira cam jiran tetangga aku buat jdi evo 2 ko kte sakai. tpi tggu sebentar. ya. tunggu.
   Gr.5 bg manufacture ltak tayar sebesar alam n aerodynamik kapal terbang. jdi klau atas racetrack pn dh giler apelg klau kt jalanan kan??
   enjin ni ialah L20B. antara enjin pling kuat ever produced. power die 570hp@7600rpm(!!). berat pulak dlm 1000kg je(!!!). power delivery die mst savage. entah cmne a driver die handle lag die.

   yap. 80's mmg giler. kau tengok die punye exhaust. FUH! CANTIK GLER!!(sakai gler, kata member aku). bg aku mmg smat. sbb unik. dlu aku ingat kete pling sakai mgkn wira keling evo 3, tpi yg ni, aku tatau nk kte ape.


     yep. there she is. aku mmg suke shakotan. kete psg rim 15 inci ke bawah pastu kasi seret lantai. mgkn sbb ad budaya bosozoku. kete yg layak jdi legend. kete yg diminati ramai. itula bluebird 910...

No comments:

Post a Comment