Powered By Blogger

Sunday, October 21, 2012

Romantic ke Sweet?

   Selalunya kalau aku tengok orang tengok ada kapel, yela mesti a love couple, x kira straight ke lesbo ke gay ke, semestinya dua perkataan akan keluar; sweet dengan romantic. Dan semestinya akan dicakap dalam nada yang;

   ''Eiiii!!! Sweetnye!!''

   Ataupun;

   ''Ah... romantik nya...''

   Then kalau perempuan yang rajin baca Romeo & Juliet semestinya akan cakap impian die untuk bersama dengan lelaki dengan citer2 putera selamatkan puteri pastu hidup bahagia then duduk kat istana besar. pfft. Khayalan gadis. Sori aku x minat. Then tetibe nampak ada kapel, contoh pakai baju pink sama2. ''Eii sweetnya!'' akan berkumandang dimulut perempuan dan some guys. Tapi romantik pulak lain citernye. Then itu membuat kan aku terfikir. Apakah Romantic? Apakah Sweet? Well it is in the same course but in the different class. Then kau boleh tengok kat sini untuk mendapatkan maklumat. Well itu kalau kau ni jenis yang saintifik a. Anyway, ini adalah ikut pengalaman aku untuk membezakan Sweet dengan Romantic.

Sweet:
  • Kalau kapel tu mesti contoh ada pakai something in common
  • Pastu kalau main 'saya awak' ke 'mama papa' katanya lah sweet
  • Kapel main kejar2= sweet
  • Kapel main suap2= sweet
  • Lelaki buat bende yang die x pernah buat tapi sebab perempuan die buat= sweet
  • Dan yang semua yang sewaktu dengannya
Romantic:
  • Selalu citer mat saleh
  • cium2= romantic
  • Peluk2= romantic
  • Makan kat restoran peghanchis= romantic
  • Buat macam kat citer Titanic= romantic
  • Lelaki angkat perempuan= romantic
   Jadi sini aku boleh buat kesimpulan. Selalunya romantic ni mesti something yang kita tengok matured. Pastu kebanyakannya mat salleh. Then die punya act tu x sesuai untuk budak2 sekolah a. Kang ada pulak kes jap lagi. Anyway sweet pulak, die sesuai untuk semua umur. Dan selalunya sweet ni lagi nampak dekat budak2. Anyway aku sendiri x pandai sangat nak citer lebih. Pasal die terlalu abstrak. Jadi nak tau lebih, sila mengalami nya sendiri. So? Chow.          

No comments:

Post a Comment